شناسهٔ خبر: 67542885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جابه‌جایی بیش از ۳۵۲ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از استان مرکزی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی ۳۵۲ هزار و ۴۵۱ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سه ماهه ابتدای امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی امیری با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافرین توسط ناوگان حمل و نقل استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه ۳۵۲ هزار و ۴۵۱ مسافر در قالب ۳۳ هزار و ۸۲۴ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری از مبدا استان به اقصی نقاط کشور جابجا شده‌اند.

وی افزود: ۱۳۴ هزار و ۹۷۵ نفر مسافر در قالب ۱۳ هزار و ۴۳۵ سفر به صورت درون استانی جا به جا شده‌اند که در تعداد سفر و مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۰ و ۳۴ درصد رشد به همراه داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: ۲۱۷ هزار و ۴۷۶ نفر در قالب ۲۰ هزار و ۳۸۹ سفر نیز به صورت برون‌استانی جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

امیری تعداد شرکت مسافربری فعال در سطح استان را ۴۹ واحد برشمرد و گفت: تعداد ناوگان حمل و نقل اعم از اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری فعال در استان یک هزار و ۳۷۳ دستگاه است.

وی ادامه داد: همچنین متوسط سن ناوگان اتوبوسی ۱۷.۵ سال، مینی‌بوس ۲۶.۵۸ و سواری نیز ۱۳.۹ سال است.

نظر شما