شناسهٔ خبر: 67542107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در اصفهان اعلام شد

اصفهان- ایرنا- کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات اصفهان با انتشار نتایج دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، میزان مشارکت مردم استان را ۴۸.۸۳ درصد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان روز شنبه آمار نهایی دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، کل آرای ماخوذه در این دوره از انتخابات در استان اصفهان یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۵۹ رای هزار بود که از میان آنها یک میلیون و ۷۸۳ هزار و ۸۹۸ رای صحیح است.

همچنین بر اساس اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات اصفهان، مسعود پزشکیان با ۷۰۲ هزار و ۹۷۵ رای معادل ۳۸.۳۵ درصد آرا و سعید جلیلی با یک میلیون و ۸۰ هزار و ۹۲۳ رای معادل ۵۸.۹۸ درصد آرای ماخوذه در این استان را کسب کردند.

به گزارش ایرنا، میزان مشارکت مردم این استان در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۴۱ درصد بود.

دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان برگزار شد.

«مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ بود که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

میزان مشارکت در سطح کشور نیز ۴۹.۸ درصد اعلام شد.

نظر شما