شناسهٔ خبر: 67559270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات کردستان:

مشارکت استان کردستان در دور دوم انتخابات ۲۹.۲۴ درصد اعلام شد

سنندج_رییس ستاد انتخابات استان کردستان میزان مشارکت مردم این استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ۲۹.۲۴ درصد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران نتایج رسمی، نهایی و میزان مشارکت مردم استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، مجموع واجدان شرایط رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کردستان، یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۶۲۳ نفر بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان، کل آرای مأخوذه در روز پانزدهم تیرماه در شعب اخذ رأی سراسر استان را ۳۷۴ هزار و ۵۱۵ رأی برشمرد و گفت: از این تعداد، ۱۴ هزار و ۲۰۳ رأی باطله و مابقی جزو آرای صحیح انتخابات اعلام شده است.

رمضانی، مشارکت مردم استان در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ۲۳.۶۶ درصد و دور دوم را ۲۹.۲۴ درصد بیان کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس این آمار، تعداد آرای جناب آقای مسعود پزشکیان به عنوان منتخب مردم عزیز ایران در دور اول انتخابات در استان کردستان، ۱۹۲ هزار ۷۴۳ رأی معادل ۶۹.۳۹ درصد آرا و در دور دوم، ۲۸۴ هزار و ۹۵ رأی معادل ۷۸.۸۴ رأی بوده است‌.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان به تعداد آرای آقای سعید جلیلی که در مرحله دوم انتخابات به به رقابت پرداخت گریزی زد و گفت: آقای جلیلی در دوره اول ۴۵ هزار و ۱۱۰ رأی معادل ۱۶.۲۴ درصد و در مرحله دوم انتخابات ۷۶ هزار و ۲۱۷ رأی معادل ۲۱.۱۶ درصد را در استان کردستان کسب کرد.

رمضانی میزان مشارکت استان کردستان در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که هشتم تیرماه برگزار شد را ۲۳.۶۳ درصد و مرحله دوم را ۲۹.۲۴ درصد اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان، انتخاب جناب آقای «مسعود پزشکیان» را به عنوان چهاردهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: امیدواریم دولت چهاردهم نیز در راستای اهداف نظام و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی موفق باشد.

رمضانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: امید است مسیر خدمتی که شهید رئیسی بسیار خوب پیگیری کردند و انتهای مسیر نیز منجر به شهادت و بذل جان در راه خدمت شد، استمرار یابد و دولت جدید منشاخیر و برکت روز افزون برای دولت و ملت شود.

نظر شما