شناسهٔ خبر: 67541544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران - اکونیوز

اقتصاد ایران: عصر خودرو- در دهه گذشته بازار پیکاپ‌ها در ایران بسیار پررونق بوده و شرکت‌های متعددی به سراغ این کلاس خودرویی رفته‌اند. در این میان قدرتمندترین آن‌ها پیکاپ G۷ ایران‌خودرو دیزل، پیکاپ G۹ بهمن موتور، پیکاپ T۹ کرمان موتور و پیکاپ خان کی‌جی‌موبیلیتی نیز قرار است به‌زودی توسط خودروسازی ایلیا به بازار عرضه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  اما به‌تازگی اخباری به دست خبرنگار عصر خودرو رسیده که نشان می‌دهد شرکت «شتابران خودرو» قرار است پیکاپی قدرتمند و مدرن از برند مکسوس را به بازار عرضه کند که در حقیقت قدرتمندترین و مدرن‌ترین محصول این کلاس به‌حساب می‌آید. این پیکاپ جدید می‌تواند لیگ پیکاپ‌ها را به‌طورکلی متحول کند. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی، ایمنی و رفاهی آن خواهیم انداخت.

پیکاپ Interstellar H که در بازار ایران قرار است بانام Star H عرضه شود در بازار کشورهایی همچون استرالیا و آمریکای جنوبی نیز بانام‌های دیگر و توسط شرکای تجاری مکسوس تولید و عرضه می‌شود. این پیکاپ که در حقیقت نسخه آپدیت شده T90 با چهره، طراحی و مشخصات فنی متفاوتی است به موتور 2 لیتری توربو با سیستم تزریق سوخت مستقیم و سیستم VGT(variable geometry Turbocharger) مجهز شده که خروجی آن 260 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور است. این عدد در میان پیکاپ‌های بازار با اختلاف قابل‌توجهی برتری دارد. عمده پیکاپ‌های تاپ لول در بازار ایران از موتورهای حدود 220 تا 240 اسب بخاری بهره می‌برند اما پیکاپ مکسوس با اختلاف 20 اسب بخاری در میانگین قدرت و حدود 40 تا 60 نیوتن متری در گشتاور در صدر پیکاپ‌های موجود قرار می‌گیرد. در خصوص سیستم VGT که در بالا عنوان شد باید بدانید که این سیستم پره‌های توربین توربو می‌تواند نسبت مساحت به شعاع خود را در دورهای مختلف موتور و بسته به شرایط مختلف موتور تغییر دهند. این سیستم کمک می‌کند تا بازده موتور نسبت به رقبا هم‌حجم خود با اختلاف محسوسی بالاتر برود.

 

این پیکاپ در بازارهای جهانی دیگر با موتور دیزلی 410 و 500 نیوتن متری نیز عرضه می‌شود اما برای بازار ایران نسخه بنزینی 410 نیوتن متری آن انتخاب‌شده است.
پیکاپ مکسوس استار H شتابران خودرو قدرت و گشتاور تولیدشده موتور را از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. این پیکاپ 5.39 متری بیش از 2 تن (2010 کیلوگرم) وزن دارد و فاصله بین دو محور آن نیز به 3.165 متر می‌رسد که حدود 10 سانتی‌متر از میانگین رقبا خود رد بازار بیشتر است. این فاصله محوری در کنار عرض 1.69 متری و ارتفاع 1.85 متری نوید داشتن یک اتاق بزرگ و جادار و همچنین یک فضای بار استاندارد با ابعاد 530×1510×1485 میلی‌متر را می‌دهد.

مکسوس Star H یک خودرو چهارچرخ محرک است که به کمک سبک و سنگین مجهز شده و قفل دیفرانسیل عقب دارد. سیستم ترمز آن در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی ساده است و عملکرد موتور و گیربکس آن نیز در سه حالت پاور، نرمال و اکونومیک قابل تنظیم است.

نسخه قبلی پیکاپ مکسوس استار H در تست تصادف موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از ANCAP شده است. همان‌طور که قبل‌تر هم عنوان شد در کشور استرالیا نیز توسط شرکت DLV تولید و عرضه می‌شود و برای ورود به آن بازار باید از مرزهای استانداردی عبور می‌کرد.

پیکاپ استار H از سیستم کمکی ترمز ABS و BAS بهره می‌برد و به سیستم الکترونیکی کنترل پایداری نیز مجهز است. چهار کیسه هوا در 6 نقطه (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) دارد و علاوه بر ترمز پارک و برقی و اتوهلد به سیستم‌های کمکی راننده همچون HSA(کمک حرکت در سربالایی) و HDC(کنترل فرود از شیب) نیز مجهز شده است. کروز کنترل نصب‌شده بر روی این خودرو از نوع معمولی است اما در نسخه فول رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور و سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده نیز بر روی آن نصب‌شده است و علاوه بر این دوربین 360 درجه و سنسور و دوربین دید عقب نیز می‌تواند به کنترل هرچه بهتر خودرو در حین حرکت به‌خصوص در بیراهه نوردی و همچنین هنگام پارک کردن و خروج از پارک کمک کند.

داخل کابین پیکاپ مکسوس که در آن بدون کلید باز می‌شود و استارت آن نیز به‌صورت دکمه‌ای است، یک نمایشگر 12.3 اینچی مالتی مدیا مجهز به 4 بلندگو در کنار یک کلاستر دیجیتال نصب‌شده است. صندلی‌ها با چرم پوشیده شده‌اند و صندلی راننده در 6 جهت به‌صورت برقی و صندلی شاگرد به‌صورت دستی در 4 جهت تنظیم می‌شود. سیستم تهویه مطبوع آن به‌صورت اتوماتیک ولی تک کاناله است و علاوه بر شارژر وایرلس و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن به دوربین ثبت وقایع به‌صورت فابریک نیز مجهز شده است.

هنوز هیچ اطلاعات دقیق از زمان عرضه، قیمت و شرایط فروش آن اعلام‌نشده اما بر اساس آنچه شنیده‌ها حکایت می‌کند این محصول که در بازارهای جهانی حدود 26 هزار دلار قیمت دارد منطقاً نمی‌تواند به‌صورت وارداتی به ایران بیاید چراکه علاوه بر قیمت، در بازار ایران ممنوعیت واردات پیکاپ نیز وجود دارد. به همین دلیل بر اساس شواهد می‌تواند پیش‌بینی کرد که این محصول قرار است در ایران تولید و به بازار عرضه شود.

دانلود با کیفیت

نظر شما