شناسهٔ خبر: 67541351 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کوپه برقی آینده‌نگرانه بی‌ام‌و Neue Klasse EV به‌صورت استتار... -

اقتصاد ایران: کوپه برقی جدید بی‌ام‌و با طراحی غیرمعمول موتور، به‌صورت استتارشده رؤیت شد.

صاحب‌خبر -

خانواده خودروهای برقی آینده‌نگرانه‌ی Neue Klasse بی‌ام‌و با رونمایی از یک نمونه اولیه کوپه در حال کامل‌تر شدن است. بر اساس گزارش‌ Autoblog، این خودرو از موتورهای الکتریکی درون چرخ (هاب) استفاده می‌کند که می‌تواند انقلابی در طراحی و عملکرد خودروهای برقی ایجاد کند.

استفاده از موتورهای درون چرخ مدت‌ها به‌عنوان راه‌حلی برای بهبود عملکرد خودروهای برقی مطرح بود. این موتورها به‌طور مستقیم در چرخ‌ها قرار می‌گیرند و مزایایی مانند فضای بیشتر در بدنه و آزادی عمل بیشتر در طراحی را به همراه دارند. با این حال، وزن بالاتر این موتورها چالش‌هایی را برای سیستم تعليق خودرو ایجاد می‌کند.

در تصویر فاش‌شده از نمونه‌ی اولیه، نبود کالیپر ترمز (قطعه‌ای که لنت ترمز را به دیسک فشار می‌دهد) توجه را جلب می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که بی‌ام‌و احتمالاً سیستم ترمز را درون موتور درون چرخ ادغام کرده است. اگرچه این راه‌حل می‌تواند باعث پیچیدگی بیشتر سیستم شود، با توجه به سابقه‌ی بی‌ام‌و در نوآوری، انتظار می‌رود بتواند بر چالش مذکور غلبه کند.

کوپه برقی آینده نگر Neue Klasse EV بی ام و
عکاس: KGP Photography / Autoblog
کوپه برقی آینده نگر Neue Klasse EV بی ام و
کوپه برقی آینده نگر Neue Klasse EV بی ام و
کوپه برقی آینده نگر Neue Klasse EV بی ام و
کوپه برقی آینده نگر Neue Klasse EV بی ام و
کوپه برقی آینده نگر Neue Klasse EV بی ام و

جزئیات فنی زیادی از پلتفرم جدید در دست نیست، اما بی‌ام‌و پیش‌تر هنگام معرفی نسخه‌ی سدان این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۳، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته بود. بر اساس آن اطلاعات، نسل جدید باتری‌های بی‌ام‌و ۲۰ درصد چگالی انرژی بیشتر و ۳۰ درصد سرعت شارژ سریع‌تری نسبت به مدل i4 فعلی ارائه می‌دهند.

مقالات مرتبط
  • بی‌ام‌و احتمالاً خودروهای سری ۶ را به حیات برمی‌گرداند
  • قدرتمندترین و سنگین‌ترین BMW M5 تاریخ آلمانی‌ها رونمایی شد

علاوه بر باتری‌های قدرتمندتر، بی‌ام‌و می‌گوید بهره‌وری کلی خودرو تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و این عدد در زمستان به لطف پمپ حرارتی جدید، به ۴۰ درصد نیز می‌رسد. بهبودهای مورد بحث در نهایت به افزایش ۳۰ درصدی برد حرکتی خودرو نسبت به نسل فعلی خودروهای برقی بی‌ام‌و منجر خواهد شد.

با توجه به اینکه بدنه‌ی این نمونه اولیه به نظر برای تولید انبوه آماده است، انتظار می‌رود بی‌ام‌و به‌زودی جزئیات بیشتری درباره قوای محرکه نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود منتشر کند.

نظر شما