شناسهٔ خبر: 67541342 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار ۵۸ هزاری شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، از نوسانات بازار طلا و ارز کاسته شد تا جایی که قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان و سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی روزهای گذشته و همزمان با ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، قیمت طلا و ارز در بازار به دلیل افزایش هیجانات سیاسی با نوسان صعودی همراه شده بود.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/04/16

 

قیمت دلار در روزهای قبل به مرز 62 هزار تومان نزدیک شد و سکه نیز از کانال 43 میلیون تومان عبور کرده بود. اما از صبح امروز و همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، از حجم هیجانات بازار طلا و ارز نیز کاسته شد و همین امر کاهش قیمت ها در بازار را به همراه داشت.

قیمت دلار در بازار تهران به کانال 58 هزار تومان بازگشته است؛ هرچند قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی هزار تومان گرانتر از کف بازار است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال 41 میلیون تومان بازگشته است. هر گرم طلای 18 عیار نیز در کانال 3.4 میلیون تومان معامله می شود.

بازار ارز به اذعان فعالان اقتصادی به دفعات تحت تاثیر وقایع سیاسی قرار گرفته و به همین دلیل هم بارها با نوسانات شدیدی همراه بوده است؛ پیش از این نیز قیمت دلار به دلایل غیراقتصادی و کاملا سیاسی با نوسان صعودی همراه شده بود ولی با فروکش خبرهای منفی و هیجانات سیاسی قیمت ها در بازار ارز نیز نزولی می شود.

اینبار نیز قیمت ها در بازار طلا و ارز به دلایل غیراقتصادی با نوسان همراه شده بود؛ کسب اطلاع خبرنگار تسنیم بیانگر آن است که از صبح امروز مداخلات بازارساز نیز در بازار افزایش یافته و به همین دلیل با افزایش حجم عرضه در بازار و همچنین کاهش هیجانات سیاسی، قیمت دلار در بازار با کاهش محسوس همراه شده است.

انتهای پیام/
 

نظر شما