شناسهٔ خبر: 67541053 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مایکروسافت اضافه‌کردن کوپایلت به اپ‌های ویندوزی را برای توسع... -

اقتصاد ایران: مایکروسافت اکنون به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از کوپایلت و قابلیت‌های این هوش مصنوعی در برنامه‌های خود استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

مایکروسافت با انتشار مستندانی، روش اضافه‌کردن دستیار هوش مصنوعی کوپایلت به برنامه‌ها را به توسعه‌دهندگان آموزش داده است. اگر این پروژه موفق شود، به‌احتمال زیاد کوپایلت را در برنامه‌هایی خواهید دید که هرگز انتظارش را نداشتید.

بر اساس مستندات مایکروسافت، این شرکت توسعه‌دهندگان را وارد دنیای API کوپایلت کرده است. به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل ردموند می‌خواهد موارد استفاده از ابزار هوش مصنوعی جدیدش را گسترش دهد و این کار را از‌طریق ارائه‌ی نسخه‌ی ابری و همچنین استفاده از تراشه‌های جدید و قدرتمند سری اسنپدراگون ایکس که در برخی از دستگاه‌ها یافت می‌شوند، انجام می‌دهد.

در بخشی از راهنمای افزودن کوپایلت به برنامه‌های توسعه‌دهندگان آمده است: «می‌توانید از مدل هوش مصنوعی پیش‌ساخته‌ی محلی استفاده کنید یا مدل خودتان را با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند TensorFlow یا PyTorch آموزش دهید و سپس آن را ازطریق OnnxRuntime به برنامه‌ی خود اضافه کنید. هسته‌ی کوپایلت ویندوز (Windows Copilot Runtime) نیز APIهایی برای عملکردهای مختلف ازجمله تشخیص متن با قابلیت OCR یا استفاده از مدل Phi Silica را ارائه می‌دهد.»

مقالات مرتبط:
  • اکنون می‌توانید در ویندوز ۱۱ با کوپایلت، گوشی اندرویدی‌تان را مدیریت کنید
  • باگ عجیب کوپایلت ویندوز ۱۰ پس از ۶ ماه سرانجام برطرف شد

قابلیت OCR به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد متن یا تصویر روی صفحه‌نمایش را ببیند و آن را بازتولید کند. از طرف دیگر، Phi Silica مدل زبانی خاصی محسوب می‌شود که مایکروسافت به‌طور ویژه برای کوپایلت پلاس توسعه داده است. علاوه‌براین مایکروسافت در اسناد راهنمای جدید خود، ماهیت مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و واحد پردازش عصبی (NPU) را توضیح و نحوه استفاده از آن‌ها را به توسعه‌دهندگان آموزش می‌دهد.

احتمالاً در همه‌ی برنامه‌هایی که از API کوپایلت استفاده می‌کنند دکمه‌ای با نام Copilot مشاهده نخواهید کرد؛ در عوض، امکان دارد برنامه‌ها از بخش‌هایی از این هوش مصنوعی مانند قابلیت تولید تصویر DALL-E 3 استفاده کنند.

البته این احتمال هم وجود دارد که توسعه‌دهندگان، دستیار کوپایلت را در برنامه‌هایشان پیاده‌سازی کنند و امکان استفاده از این هوش مصنوعی را در اختیار کاربرانشان قرار دهند.

نظر شما