شناسهٔ خبر: 67540557 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

اوج هیجان در اروپا؛ ادامه غول‌کشی و شگفتی‌سازی یا صعود مدعیان در روز دوم مرحله یک چهارم؟

تهران- ایرنا- روز دوم مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امشب با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو) از روز جمعه ۲۵ خرداد ماه در ۱۰ شهر مختلف آلمان با حضور ۲۴ تیم آغاز شد. تیم‌های حاضر در ۶ گروه تقسیم شدند و در نهایت ۱۶ تیم جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کردند.

آلمان، اسپانیا، انگلیس، اتریش، رومانی و پرتغال به عنوان تیم‌های اول، سوئیس، ایتالیا، دانمارک، فرانسه، بلژیک و ترکیه با ایستادن در رتبه‌های دوم و اسلوونی، هلند، اسلواکی، گرجستان به عنوان تیم‌های سوم برتر، راهی مرحله حذفی شدند.

اوج هیجان در اروپا؛ ادامه غولکشی و شگفتی‌سازی یا صعود مدعیان در روز دوم مرحله یک چهارم?

بازی‌های مرحله یک هشتم نیز برگزار شد و تیم‌های آلمان، اسپانیا، انگلیس، پرتغال، سوئیس، فرانسه، ترکیه و هلند موفق شدند با عبور از رقبا به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کنند. در یک سمت جدول دو تیم صعود کرده به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند، تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه با عبور از سد آلمان و پرتغال باید در این مرحله مقابل یکدیگر قرار بگیرند و امروز نیز ۲ دو تیم مقابل مشخص می‌شوند. باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا تیم‌هایی که روی کاغذ برتری نسبت به حریف دارند می‌توانند به این مرحله صعود کنند یا باید منتظر شگفتی دیگر در جام باشیم؟

اوج هیجان در اروپا؛ ادامه غولکشی و شگفتی‌سازی یا صعود مدعیان در روز دوم مرحله یک چهارم?

شنبه ۱۶ تیر

انگلیس - سوییس؛ ادامه غولکشی ساعت‌سازها یا تداوم بردهای کسل‌کننده سه شیرها؟

سه‌شیرها که قبل از آغاز مسابقات یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بودند، طرفداران خود را با ارائه بازی‌های ضعیف و کسالت‌آور، ناامید کرده‌اند. انگلیس با ۵ امتیاز در گروه C بالاتر از دانمارک، اسلوونی و صربستان موفق شد جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کند. برخلاف سال‌های اخیر، دیگر نمایش هجومی ندارد و همچنین با ضعف زیادی در میانه میدان و بخش بازی‌سازی مواجه شده که همین امر اعتراض هواداران متعصب آنها را در بر داشته است.

اوج هیجان در اروپا؛ ادامه غولکشی و شگفتی‌سازی یا صعود مدعیان در روز دوم مرحله یک چهارم?

شاگردان گرت ساوتگیت در این مرحله مقابل اسلواکی قرار گرفتند. برخلاف اینکه خیلی از کارشناسان انتظار داشتند انگلیس به راحتی بتواند از این مرحله عبور کند، اما سه‌شیرها یک‌بار دیگر با ارائه بازی ضعیف در نهایت موفق شدند در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از این تیم عقب بودند، در وقت‌های اضافی به سختی از سد این تیم عبور کنند و حالا کار سختی مقابل سوییس آماده دارند.

سوئیس همواره تیمی قابل احترام در اروپا بوده و در گروه نخست با دو تساوی مقابل آلمان و اسکاتلند و برتری مقابل مجارستان با ۵ امتیاز و به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. شاگردان مورات یاکین موفق شدند مدافع عنوان قهرمانی یعنی ایتالیا را با ارائه یک بازی زیبا و تماشایی با برتری ۲ بر صفر مغلوب کنند و حالا به دنبال ادامه روند شگفتی‌سازی و غولکشی هستند تا بتوانند برای اولین‌بار به مرحله نیمه نهایی یورو صعود کنند.

اوج هیجان در اروپا؛ ادامه غولکشی و شگفتی‌سازی یا صعود مدعیان در روز دوم مرحله یک چهارم?

انگلیس و سوییس تا کنون ۲۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم انگلیس ۱۹ برد و سهم سوییس تنها ۳ برد بوده و ۵ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. این دو تیم آخرین بار در سال ۲۰۲۲ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که انگلیس موفق شد با نتیجه ۲ بر یک مقابل سوییس به برتری دست پیدا کند. آخرین برد سوییس مقابل انگلیس به ۴۳سال قبل برمی‌گردد.

هلند - ترکیه؛ ترکیه به دنبال ادامه شگفتی‌سازی با گزینه هدایت تیم ملی ایران

هلند مطابق انتظار غیرقابل پیش‌بینی و شکننده نشان داد و قطعا کار سختی مقابل حریف دارد. دیداری که می‌تواند زیبایی‌ها خاصی داشته و البته غیر قابل پیش‌بینی باشد. لاله‌های نارجی موفق شدند در گروه D این رقابت‌ها بعد از اتریش و فرانسه به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند.

اوج هیجان در اروپا؛ ادامه غولکشی و شگفتی‌سازی یا صعود مدعیان در روز دوم مرحله یک چهارم?

شاگردان رونالد کومان موفق شدند با برتری ۳ بر صفر مقابل رومانی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کنند و به نظر می‌رسد مسیر راحت‌تری نسبت به دیگر تیم‌های مدعی داشته باشند.

در مقابل ترکیه با هدایت مونتلا قصد دارد یاد ترکیه فاتح تریم را زنده کند و با صعود به مرحله نیمه نهایی به شگفتی‌سازی در این جام ادامه دهد. مونتلا بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بود و حتی توافقات ابتدایی نیز با این سرمربی ایتالیایی صورت گرفت اما در نهایت این اتفاق صورت نگرفت و حالا او با ترکیه نتایج درخشانی در یورو ۲۰۲۴ کسب کرده است.

اوج هیجان در اروپا؛ ادامه غولکشی و شگفتی‌سازی یا صعود مدعیان در روز دوم مرحله یک چهارم?

ترکیه در گروه F بعد از پرتغال به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود و موفق شد یکی از شگفتی‌سازان این رقابت‌ها یعنی اتریش را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کند و جواز حضور در این مرحله را کسب کند. این دو تیم آخرین‌بار در سال ۲۰۲۱ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که هلند موفق شد با برتری پرگل ۶ بر یک ترکیه را مغلوب کند.

برنامه بازی‌های امشب

انگلیس - سوئیس ساعت ۱۹:۳۰

هلند - ترکیه ساعت ۲۲:۳۰

نظر شما