شناسهٔ خبر: 67540461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خط کشی ۱۰۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر

اردبیل-ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر از خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مهدی نجفقلی‌زاده روز شنبه در بازدید از محور نیر-سراب با اعلام این خبر اظهار کرد: در سه ماه اول امسال ۱۱ کیلومتر از افتادگی شانه اصلی در محور اصلی نیر-سراب اصلاح شده است.

وی از اجرای پنج هزار متر مکعب عملیات شنریزی در راههای شنیاین شهرستان و همچنین لکه گیری محورهای شهرستان با استفاده از ۲۵۰ تن آسفالت گرم خبر داد و افزود: در این مدت ۳۰۰مترمربع آسفالت رگلاژی در محورهای این شهرستان توسط راهداران اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را خط قرمز راهداری عنوان کرد و افزود: تاکنون با حضور گشت راهداری علاوه بر ۲۰مورد آزاد سازی حریم در راههای شهرستان، ۴۵مورد مجوز ساخت و ساز برابر مقررات صادر و۲مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از سطح جاده‌های این شهرستان جمع آوری شده است.

نجفقلی‌زاده همچنین ازتیغ زنی و تسطیح ۴۰۰ کیلومتر از حریم راه شهرستان نیر خبر داد و گفت: در مدت یاد شده ۱۰ هزار مترمربع از راههای شنی این شهرستان تسطیح و رگلاژ شده است.

وی اظهار کرد: درسه ماهه گذشته عملیات خاکبرداری درمسیر روستایی پیرنق به طول یک کیلومترو عملیات آسفالت ریزی درمحورنیر-سراب به طول پنج کیلومتر و زیرسازی راه‌های روستایی سیاهپوش، داشبلاغ، سقدیل، گلی توسط راهداران اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیرهمچنین از آسفالت۲۰ کیلومتراز راه روستای مزرعه اشاره کرد و ادامه داد: عملیات لکه گیری و آسفالت مسیر بزرگراه و محورنیر به سراب با حجم عملیات ۳۰ هزار مترمربع در حال اجراست که ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت این مسیر نیز توسط پیمانکارانجام می شود.

نجفقلی‌زاده همچنین از نصب۸۴ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و ۶۰ عدد تابلوهای انتظامی واخطاری در راههای این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۸مورد از سرعت‌گیرهای آسفالته و مجازی شهرستان نیر رنگ آمیزی شده است.

به گزارش ایرنا اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیر مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی را برعهده دارد.

نظر شما