شناسهٔ خبر: 67540070 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در روز سبز شاخص کل انجام شد؛ در روز سبز شاخص کل انجام شد؛

ورود ۲۹۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نماد‌هایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ همت ورود ۲۹۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نماد‌هایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ همت

کارشناس بازار سرمایه گفت: امید است با تحقق سیاست‌های غیرمداخله‌گرایانه و اعتمادسازی بازار سرمایه جان دوباره بگیرد.

صاحب‌خبر -

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بورس امسال روز‌های سخت و ناامید کننده‌ای را پشت سرگذاشت و شرایط بحرانی را تجربه کرد.

او گفت: امروز همزمان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، تابلوی معاملات بعد از مدت‌ها تمام سبزپوش شد و شاخص کل بورس تهران ۸۸ هزار واحد رشد کرد که بیشترین رشد شاخص کل طی یک روز برای امسال به حساب می‌آید و به ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار واحد رسید. در معاملات امروز بازار ۵۹۵ سهم مثبت و ۸۰ سهم منفی معامله شد.

این ‌کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: بارقه‌های امیدی که به بازار برگشته در روز‌های پیش رو با کاهش هیجان اولیه، در انتظارات اقدامات اساسی در راستای بهبود شرایط بنیادی و دوری از دستکاری‌ها خواهد بود. امید است با تحقق سیاست‌های غیرمداخله گرایانه و اعتمادسازی بازار سرمایه جان دوباره بگیرد.

او می‌گوید: امروز ارزش کل معاملات ۲۱,۵۹۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۵,۹۰۵ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. رکورد ورود پول به مبلغ ۲۱۲۷ میلیارد تومان ورود حقیقی به بازار داشته ایم. ورود ۲۹۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به نماد‌هایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود ۱۸۳۵ میلیارد تومان به نماد‌های با ارزش بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید همچینن در طی معاملات امروز صندوق‌های اهرمی در محدوده‌ ۱۰ درصدی صف خرید و حجم‌های بالا را تجربه کردند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

نظر شما