شناسهٔ خبر: 67539110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خط مسافری دریایی جزایر قشم به لارک راه‌اندازی شد

بندرعباس - ایرنا - خط منظم مسافری دریایی مسیر جزیره قشم به جزیره لارک و برعکس روز شنبه با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه راه‌اندازی این مسیر دریایی گفت: این خط منظم دریایی، به دنبال دیدار مردمی علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیرعامل سازمان بنادر با اهالی لارک و مطالبه مطرح شده از سوی ساکنان جزیره و به منظور انجام امور جاری، آغاز به‌کار کرد.

حسین عباس‌نژاد با اعلام اینکه تردد شناورها در مسیر این ۲ جزیره به صورت چهار بار در هفته انجام می‌شود، افزود: این ترددها در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته مسافران را از قشم به مقصد جزیره لارک و برعکس منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: روزهای شنبه ساعت هشت صبح و دوشنبه ساعت ۱۶، روزهای چهارشنبه و جمعه نیز در ساعت ۱۷:۳۰مسافران این جزیره(لارک) را به مقصد اسکله شهید ذاکری قشم ترک خواهند کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ هزینه برای ساکنان جزیره لارک رایگان و برای مسافران و گردشگران هر نفر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

گفتنی است؛ فاصله دریایی بین جزایر قشم و لارک هشت مایل و مدت این سفر ۳۰ دقیقه و فاصله بین جزایر قشم و هرمز نیز ۱۲ مایل دریایی و مدت آن ۴۰ دقیقه است.

نظر شما