شناسهٔ خبر: 67538544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تبریک نخست وزیر پاکستان به رئیس‌جمهور منتخب ایران - اکونیوز

اقتصاد ایران: نخست‌وزیر پاکستان پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، ریاست‌جمهوری «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت.

در بیانیه نخست‌وزیر پاکستان آمده است: صمیمانه‌ترین تبریکات به برادرم دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران. مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس‌جمهور منتخب دکتر پزشکیان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه پاکستان و ایران و ارتقای صلح و ثبات منطقه هستم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: پاکستان و ایران به عنوان کشورهای همسایه از روابط نزدیک و تاریخی برخوردارند. ما باید از طریق همکاری‌های متقابل سودمند آینده‌ای روشن را برای دو ملت خود تضمین کنیم.

«آصف علی زرداری» رئیس جمهور پاکستان نیز پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که «در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود.»

مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای ماخوذه، پیروز شد. سعید جلیلی دیگر نامزد این انتخابات نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای به دست آورد.

برچسب‌ها:

نظر شما