شناسهٔ خبر: 67538328 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

کاهش قیمت دلار پس از رئیس جمهور شدن پزشکیان

امروز (شنبه) معاملات بازار ارز تهران در حالی آغاز خواهد شد که قیمت‌ها در جریان معاملات پشت خطی سقوط قابل توجهی را تجربه کردند.

صاحب‌خبر -

طبق اعلام گروهی از تحلیلگران قیمت دلار امروز به زیر ارزش ذاتی خود رسیده است و معاملات پشت خطی هم حکایت از عقب نشینی قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان دارد و ارزش هر دلار امروز به ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران معتقد هستند قیمت دلار در جریان معاملات امروز مسیر نزولی پشت خطی را ادامه خواهد داد و کانال‌های کاهشی در دسترس اسکناس آمریکایی قرار گرفته است.

معاملات بازار ارز تهران امروز در حالی آغاز خواهد شد که قیمت‌ها در جریان معاملات پشت خطی سقوط قابل توجهی را تجربه کردند و کانال‌های کاهشی میزبان قیمت دلار شدند. موضوع مهمی که به عقیده معامله گران ناشی از اثرات هیجانی اعلام نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان است.

معامله گران معتقدند جناح کاهشی در واکنش به نتیجه انتخابات در بازار ارز فعال شده است، اما نوسان نزولی حاکم بر بازار نشانگر تغییر روند نیست و بازار تنها به این رخداد سیاسی واکنش هیجانی نشان داده است. به عقیده این گروه بازار همواره برای اصلاح قیمت مسیر کاهشی را در پیش خواهد گرفت و تغییر قیمت امروز هم از این قاعده مستثنی نیست.

طبق اعلام گروهی از تحلیلگران قیمت دلار امروز به زیر ارزش ذاتی خود رسیده است و معاملات پشت خطی هم حکایت از عقب نشینی قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان دارد و ارزش هر دلار امروز به ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

همچنین در بازار رمزارز‌ها هم امروز کاهش قیمت حرف اول و آخر را زد و قیمت تتر که همواره یکی از مولفه‌های موثر بر قیمت دلار است، شیب تند کاهش قیمت را تجربه کرد و با افت حدود سه هزار تومانی، در محدوده ۵۹ هزارو ۷۴۰ تومان قرار گرفت. فنی‌های بازار افت قیمت تتر را هم ناشی از سیگنال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و افت قیمت دلار می‌دانند؛ چرا که قیمت اونس طلا امروز در بازار بالا رفته است و فارغ از نتیجه انتخابات مولفه‌ها در در راستای افزایش قیمت تتر عمل کرده اند.

معامله گران معتقدند قیمت دلار امروز در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان مسیر کاهشی معاملات پشت خط را ادامه خواهد داد و احتمال کاهش قیمت اسکناس آمریکایی به محدوده‌های حمایتی وجود دارد. این گروه از فعالان بازار می‌گویند مرز ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان، حمایت مهمی برای دلار محسوب می‌شود که در صورت تثبیت روزانه زیر آن، عقب نشینی به کانال‌های کاهشی متحمل خواهد بود.

نظر شما