شناسهٔ خبر: 67538038 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از ۵ هزار نفر از خدمات هلال‌ احمر زنجان در کاروان‌های سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات رایگان دارویی، درمانی و معیشتی این جمعیت در قالب کاروان‌های سلامت در مناطق کم‌برخوردار بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌ احمر - زنجان؛ حمکت‌اله‌هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان، گفت: در ۳ ماه نخست سال جاری ۱۲ کاروان سلامت به همت پزشکان داوطلب، خیرین و نیک اندیشان این استان در مناطق کم برخوردار در راستای ارائه خدمات درمانی، دارویی و معیشتی اجرا شد و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: کاروان‌های سلامت به منظور کمک به محرومیت ‎زدایی، در مناطق کم‌برخوردار برگزار می‎‌شوند.

هاشمی هدف از راه اندازی کاروان‌های سلامت را افزایش سلامت روستاییان و کم‌کردن هزینه‌های درمانی و با توجه به در دسترس نبودن پزشکان متخصص در این مناطق عنوان کرد.

هاشمی با بیان اینکه کاروان‌های سلامت در تمامی‌شعب استان زنجان در ۳ ماه نخست سال جاری اجرا شد، ادامه داد: در این کاروان‌ها ۷۵۰ بسته حمایتی و معیشتی در بین خانواده‌های مناطق کم‌برخوردار توزیع گردید.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: ارزش ریالی کمک‌های غیر نقدی داوطلبانه و مردمی در کاروان‌های سلامت ۵۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر زنجان، افزود: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی و غربالگری رایگان شامل ویزیت عمومی، خدمات دندانپزشکی و مامایی و مشاوره طب سنتی و سوزنی را از جمله برنامه‌های این کاروان‌های سلامت بودند.

هاشمی ادامه داد: همچنین جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان به همت داوطلبان در پویش‌ها و برنامه‌های مناسبی مختلف از قبیل، پویش چله خدمت (به نیابت از شهدای خدمت)، گروه جهادی الکفیل، کنگره شهدای امدادگر استان و نماز جمعه و ... خدمات غربالگری (تست قند خون، تست فشار خون و نوار قلب) به هم استانی‌ها ارائه داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: بیش از ۵ هزار نفر از داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌ احمر این استان در برنامه‌های گفته شده مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما