شناسهٔ خبر: 67537779 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تاریکی مسیر کنکور با مشاوره و برنامه ریزی روشن می شود

صاحب‌خبر -

برنامه ریزی برای کنکور به نظر خیلی از مشاوران کنکور و معلم های کنکور یکی از حیاتی‌ترین اقدامات هر داوطلب کنکور است و نبود آن منجر به ایجاد مشکلاتی مثل استرس کنکور ، سردرگمی و ناامیدی در مسیر آمادگی برای کنکور خواهد شد.

با تدوین یک برنامه ریزی کنکور جامع و اجرای آن به طور منظم، داوطلبان کنکور می‌توانند با اتکا به یک ستون محکم و استوار در مسیر پیشرفت موثرتر گام بردارند و به موفقیت در کنکور برسند.

اما مساله این است که این برنامه ریزی کنکور خوب از کجا باید به دست دانش آموز برسد ؟

در این راستا، آشنایی با یم مشاور کنکور خوب برای برنامه ریزی کنکور اهمیت بسزایی دارد.

بررسی جزئیات لازم برای برنامه ریزی کنکور و ویژگی‌های مهم در مورد آن نمی تواند از عهده دانش آموز کم تجربه برآید و باید یک مشاوره کنکور خوب را در کنار خود داشته باشد.

تاریکی مسیر کنکور با مشاوره و برنامه ریزی روشن می شود

برنامه ریزی کنکور راز اصلی موفقیت رتبه برترهای کنکور است

برنامه ریزی کنکور نه تنها بر موفقیت شما در کنکور تاثیر مثبت خواهد گذاشت، بلکه می‌تواند در رسیدن به اهداف دیگرتان در آینده هم موثر باشد چرا که در وجود شما بذر برنامه ریز بودن را می کارد.

به این نکته توجه کنید که برنامه ریزی کنکور نباید فقط محدود به اهداف بزرگ باشد، بلکه تمام اهداف کوچک را هم باید در بر بگیرد.

یک رتبه برتر کنکور با دریافت یک برنامه ریزی کنکور مناسب از سایت‌ها یا مراکزی مانند مشاوره کنکور konkur.tv برنامه ریزی کنکور خود را با چشم اندازی استراتژیک و کمک یک مشاور کنکور حرفه ای می گیرد تا به قول محمد قاسمی مدیر کنکور تی وی چرخ را دوباره از نو اختراع نکند و در کنار یک فرد با تجربه به استقبال موفقیت در آن چه می خواهد برود.

7 دلیل محکم برای داشتن ضرورت برنامه ریزی کنکور

به بررسی 7 نکته کلیدی در مورد ضرورت برنامه ریزی کنکور که انواع مجموعه ها از جمله کنکور تی وی و تمام مدارس و مشاوران کنکور بر آن تاکید دارند، می‌پردازیم:

آرامش بیشتر حین آمادگی برای کنکور

وقتی برنامه ریزی درسی برای کنکور داشته باشیم، از دغدغه ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط موجود رها می‌شویم.

با مشخص کردن دروس خوانده‌ شده و باقی ‌مانده و مشخص کردن هدف پیش رو، استرس ناشی از عدم قطعیت کم‌تر می‌شود و این داوطلب کنکور را به ثبات روانی در مسیر موفقیت هدایت می‌کند.

انگیزه همیشگی و واقعی برای کنکور

با داشتن جدول برنامه ریزی کنکور می‌توانید مسیر مشخصی برای رسیدن به هدف داشته باشید.

هر قدم موفق در راستای برنامه، احساس رضایت و انگیزه را تقویت و ما را به ادامه راه اجرای برنامه کنکور تشویق می‌کند.

افزایش کیفیت مطالعه دروس کنکور

ساعات مطالعه بالا بدون هدف و برنامه ریزی علمی مبتنی بر شخصیت و ساختار درونی داوطلب کنکور قطعاً کیفیت بالایی نخواهد داشت چون به قول محمد قاسمی در کنکور تی وی:

عضلات قوی و تجهیزات پیشرفته برای صعود به قله بدون نقشه مسیر ما را به پرتگاه می برد.

عدم پشیمانی در آینده بعد از کنکور

بسیاری از اشکالات ما ناشی از نبود دوراندیشی و پیش‌‌بینی آینده است. با برنامه ریزی درسی برای کنکور می‌توانیم مشکلات احتمالی را شناسایی و برای آن‌ها چاره ‌اندیشی کنیم.

تاریکی مسیر کنکور با مشاوره و برنامه ریزی روشن می شود

صرفه‌جویی در زمان و مدیریت زمان کنکور

بدون برنامه ریزی کنکور امکان دارد درس‌ها و کارهای ما با هم هماهنگی نداشته باشند و در نتیجه زمان را تلف کنیم. اما با یک برنامه ریزی کنکور دقیق، می‌توانیم مرور دروس را به‌صورت منظم انجام داده و از فراموشی مطالب جلوگیری کنیم.

به عنوان مثال با سازماندهی خوب،می‌توانیم هم به تفریحات خود برسیم و هم زمان مطالعه را از دست ندهیم.

بررسی آماری دقیق از پیشرفت در مطالعه کنکور

زمانی که برنامه می‌ریزیم، در واقع عملکرد خود را مستند سازی کرده و به دنبال راه‌های بهبود هستیم.

به عنوان مثال هنگام برنامه ریزی کنکور برای آزمون‌ها، همواره به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم عملکرد قبلی خود را ارتقاء بخشیم.

خروج از بحران های کنکور

تصور کنید در شرایطی هستید که چند امتحان پشت سر هم دارید و مجبورید حجم زیادی از تکالیف و مطالب را جمع ‌آوری کنید.

این وضعیت بحرانی می‌تواند باعث سردرگمی کامل حتی ترک مطالعه شود، اما با مشاهده نمونه برنامه ریزی کنکور در سایت‌هایی مثل konkur.tv می‌توانید مغز خود را منطقی تر و آرام تر کنید و انگیزه خود را برای ادامه افزایش دهید.

ویژگی‌ها بهترین برنامه ریزی کنکور را بشناسید!

ویژگی‌های برنامه ریزی درسی موفق برای کنکور را می‌توان به شکل زیر بیان کرد:

مکتوب بودن برنامه ریزی کنکور

نوشتن برنامه ریزی درسی برای کنکور به‌صورت مکتوب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چون داشتن برنامه مناسب علاوه بر ایجاد انضباط در مطالعه برای کنکور، به عنوان یک سند مرجع عمل می‌کند که می‌تواند در صورت نیاز به بازبینی و اصلاح مسیر مطالعه کنکور توسط خود دانش آموز یا مشاور کنکور، مورد استفاده قرار گیرد.

انحصاری و شخصی ‌سازی شده

برنامه ریزی کنکور درسی موفق باید متناسب با نیازها، شرایط و ویژگی‌های فردی داوطلب کنکور طراحی شود.

مثلاً برنامه ریزی کنکور انسانی با ریاضی کاملاً متفاوت است؛ زیرا در کنکور انسانی اکثر مطالب حفظ کردنی است اما در کنکور ریاضی اکثر دروس متکی به محاسبه هستند.

قابل اجرا بودن

انجام برنامه ریزی برای کنکور باید واقع‌ بینانه و متناسب با توان و ظرفیت فردی داوطلب کنکور باشد. تعیین اهداف و برنامه‌های غیرقابل دستیابی می‌تواند موجب دلسردی و کاهش انگیزه داوطلب کنکور شود.

تاریکی مسیر کنکور با مشاوره و برنامه ریزی روشن می شود

انعطاف ‌پذیری

انعطاف‌ پذیری در برنامه درسی کنکور باعث می‌شود تا داوطلب کنکور بتواند در صورت بروز شرایط غیر قابل پیش‌بینی، نسبت به جبران و تعدیل برنامه اقدام کند.

تنوع در برنامه مطالعاتی

تنوع در مطالعه و ترکیب دروس مختلف، تست ‌زنی و مرور منظم مباحث متفاوت در برنامه ریزی درسی اهمیت بسیار زیادی دارد و برای این منظور، پیشنهاد می‌شود که حداقل 3 تا 4 درس متفاوت را در برنامه روزانه بگنجانید.

حفظ پیوستگی در مطالعه

داشتن ثبات در ساعات مطالعه روزانه و اجتناب از نوسانات شدید آن جزو ضروریات است. این امر به داوطلب کنکور کمک می‌کند تا بتواند بر روند آموزش خود به‌صورت منظم و مستمر نظارت داشته باشد.

تعیین اهداف در سطوح مختلف

تعیین اهداف در سطوح مختلف زمانی به داوطلب کنکور کمک می‌کند تا مسیر خود را به‌صورت منسجم و هدفمند دنبال کند. اهداف بلند مدت مانند مطالعه کامل دروس تمام پایه‌ها، اهداف میان ‌مدت مانند تسلط بر دروس پایه دهم و یازدهم و اهداف کوتاه‌ مدت مانند مطالعه چند فصل در طول یک روز می‌تواند راهنمای مناسبی باشد.

پایبندی به یک برنامه منسجم

پرهیز از استفاده از برنامه‌های متعدد و داشتن یک برنامه ریزی کنکور مدون و منسجم، اهمیت بسیاری دارد. این موضوع موجب می‌شود تا داوطلب کنکور بتواند مسیر خود را به‌صورت پیوسته دنبال کند.

تخصیص زمان مناسب برای مطالعه و استراحت

در برنامه ریزی کنکور‌های روزانه و هفتگی، زمان کافی برای استراحت و تفریح بگنجانید، به طوری که بازدهی مطالعه حفظ شود و بتوان آن را ارتقا داد.

نگهداری دفتر برنامه ریزی کنکور

ثبت و پایش روزانه پیشرفت در دفتر برنامه ریزی کنکور به شناسایی نقاط قوت و ضعف و تسهیل مدیریت برنامه کمک می‌کند.

تاکید بر مرور و جمع بندی

اختصاص زمان کافی برای مرور و جمع بندی مطالب مطالعه شده، از فراموشی آن‌ها جلوگیری و به تثبیت و ارتقای یادگیری کمک می‌کند.

 

نظر شما