شناسهٔ خبر: 67537166 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

یازدهمین کنفرانس فیزیک پلاسما برگزار شد

صاحب‌خبر -
یازدهمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما در روز‌های ۱۶ و ۱۷ تیر برگزار می‌شود. پنل‌های فردا بیشتر در رابطه با اشتغال و بازار کار این حوزه است.

به گزارش سینا، یازدهمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسمایی ایران به میزبانی دانشکاه الزهرا برگزار شد.

مسعودی رئیس دانشکده فیزیک برگزاری کنفرانس‌های تخصصی را یک فرصت مهم بیان کزد و گفت: این نشست‌ها فرصت ارزشمندی برای دانشمندان و پژوهشگران این حوزه است تا مرز‌های علم را پیشرفت دهند و در تکنولوژی و فناوری پیشرفت کنند که عاید ان به کشور برسد.

رییس دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا تصریح کرد: دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا شامل ۴ گروه ماده‌چگال، گروه اتمی و مولکولی، گروه نظری و نانو فیزیک و گروه بنیادی است. این دانشکده ۲۳ اعضا علمی دارد؛ ۷ نفر با مرتبه استاد ۱۲ نفر با مرتبه دانشیار و ۴ نفر با مرتبه استادیار هستند.

مسعودی از وجود دو مجله علمی فعال در این دانشکده خبر داد و گفت: دو مجله علمی و پژوهشی در این دانشکده فعال است؛ یکی به زبان فارسی و دیگری به زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند. توصیه می‌کنم همکارانم مجلات داخلی را دریابند و خروجی پژوهشی را به مجله‌های داخلی بسپارند تا باعث رشد آن شوند.

مهران شاهمنصوری، دبیر کمیته علمی پلاسما در ادامه این کنفرانس گفت: کنفرانس‌ها فرصت مناسبی است تا دانشجویان بتوانند با اساتید برجسته این حوزه دیدار و گفتگو کنند.

وی با اشاره به تعداد مقالات ارسالی افزود: ۱۵۰ مقاله به دست ما رسید که همه کار‌های ارزشمندی هستند. دو جایزه ویژه برای پوستر‌ها در نظر گرفته شده که در روز اختتامیه اعطا می‌شود.

شاه‌منصوری از برنامه پنل‌های فردا خبر داد و گفت: امروز ۵ سخنرانی عمومی برگزار می‌شود پنل‌های فردا بیشتر در رابطه با اشتغال و بازار کار این حوزه است.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما