شناسهٔ خبر: 67536850 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هاشمی: شمشیربازی شانس کسب مدال در المپیک را دارد/ همه برای آرامش کاروان تلاش کنند

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: ملی‌پوشان شمشیربازی سابر شرایط خوبی دارند و می‌توانند در المپیک پاریس مدال کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز شنبه در حاشیه تمرین تیم ملی شمشیربازی سابر با اشاره به حضور جامعه ورزش در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: ابتدا از مردم شریف کشورم تشکر می‌کنم به خاطر حضور گسترده در تعیین سرنوشت، به خصوص جامعه ورزش حضور پررنگی داشتند. همیشه جامعه ورزش در راستای انجام وظیفه خوب عمل کرده‌اند. به جناب پزشکیان تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: شرایط ورزش آرامش و همدلی دارد و با توجه به اینکه تیم‌های ما در آستانه اعزام هستند، نیاز است این همدلی و آرامش هر روز بیشتر شود تا در نتیجه تیم‌ها تاثیر داشته باشد. در راستای بازدیدها از رشته‌های اعزامی به المپیک، از چند رشته بازدید کردیم و از شرایط آنها ارزیابی داشتیم و امروز هم از عزیزمان در شمشیربازی بازدید کردیم. از مجموعه ۱۳ رشته که در المپیک داریم شمشیربازی تنها رشته تیمی ما در المپیک است و جای قدردانی دارد. قبلا والیبال و بسکتبال را داشتیم اما الان شما توانسته‌اید جای خالی آنها را پر کنید. اعتقاد دارم فرصتی برای کسب مدال المپیک داریم.

هاشمی ادامه داد: سابر تنها رشته تیمی ما در این دوره از المپیک است. ملی‌پوشان از شرایط خوبی بهره‌مند هستند و امکان کسب مدال دارند. با تلاش و برنامه‌ریزی فدراسیون و کادر فنی، ان‌شاءالله به مدالی که ۱۲ سال به دنبال آن هستند، برسند. من امیدوارم این تیم به مدال برسد. فخری هم اشاره کرد که این ظرفیت را در یک تا ۸ کشور وجود دارد که با بهترین امکانات رقیب ما هستند، اما مدال برای ما در دسترس است. نباید با صحبت‌های خود بار روانی را بیشتر کنیم. همه کاروان تلاش می‌کنند تا در فضای آرامش کار کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به شرایطی که بر ورزش کشور حاکم است گفت: فضای آرامش و همدلی خوبی در ورزش حاکم شده است، رشته‌های المپیکی در آستانه اعزام هستند و این فضا باید قوی‌تر شود.

وزیر ورزش عنوان کرد: اینکه در گذشته کمتر توجه شده، یک واقعیت است، اما در حدود کمتر از یک سال که آمدم، تلاش کردم دغدغه به حداقل رسد. برای پایان پروژه‌های عمرانی فعالیت هیات‌ها مستلزم هزینه است. در این مدت اعتبارات فدراسیون‌ها چند برابر شده است. در بودجه عمرانی و هزینه‌های جاری نیاز به کمک بیشتر است و ان‌شاءالله دولت جدید هم کمک می‌کند تا این دغدغه که همواره در مورد بودجه ورزش است، برطرف شود.

او در مورد پاداش مدال آوران گفت: نیاز به بررسی و هماهنگی دارد. قرار است جلسه‌ای با کمیته ملی المپیک داشته باشیم و رقم نهایی را اعلام می‌کنیم.

نظر شما