شناسهٔ خبر: 67538321 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر ورزش: ورزش ایران در آستانه المپیک نیاز به آرامش دارد/ کسب مدال در المپیک به توسعه ورزش شمشیربازی در کشور کمک می‌کند

صاحب‌خبر -
وزیر ورزش: ورزش ایران در آستانه المپیک نیاز به آرامش دارد/ کسب مدال در المپیک به توسعه ورزش شمشیربازی در کشور کمک می‌کند
خبرگزاری آریا - وزیر ورزش و جوانان گفت: در آستانه اعزام کاروان المپیکی کشورمان به مسابقات پاریس فضای آرامش و همدلی خوبی در ورزش حاکم شده است و این فضا باید قویتر شود.

به گزارش خبرگزاری آریا، کیومرث هاشمی، صبح امروز (شنبه)، در محل تمرین تیم ملی شمشیربازی سابر حضور پیدا کرد و با المپین‌های این رشته ورزشی پیش از مسابقات المپیک پاریس گفت‌وگویی داشت.
وزیر ورزش و جوانان در ابتدای صحبت‌های خود در جمع ملی‌پوشان شمشیربازی اظهار داشت: ابتدا از مردم شریف کشورم تشکر می‌کنم به خاطر حضور گسترده در تعیین سرنوشت ایران، به خصوص جامعه ورزش و جوانان که حضور پررنگی داشتند. همیشه جامعه ورزش در راستای انجام وظیفه خوب عمل کرده‌اند.
وی ادامه داد: به دکتر پزشکیان تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت دارم. در آستانه اعزام کاروان المپیکی کشورمان به مسابقات پاریس فضای آرامش و همدلی خوبی در ورزش حاکم شده است و این فضا باید قویتر شود.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در راستای بازدید از اردوهای المپیکی، هفته گذشته از چند رشته بازدید کردیم و خدا قوت گفتیم. امروز هم به اردوی شمشیربازی آمدیم، تقدیر می‌کنم.
وی افزود: رشته شمشیربازی تنها رشته تیمی ما در المپیک پاریس است که خوشبختانه وضعیت خوبی دارند و می‌توانند در این مسابقات به مدال برسند. ان‌شاءالله بتوانند مدالی که 12 سال است به دنبالش هستند، دست یابند.
وی گفت: در یک‌سالی که بنده حضور داشتم سعی کردیم دغدغه مالی فدراسیون‌ها را به حداقل برسانیم.
وزیر ورزش و جوانان خطاب به ورزشکاران شمشیربازی گفت: هدف از حضور ما، خدا قوت و خسته نباشید به مجموعه شمشیربازی است برای موفقیت ، در 13 رشته‌ای که در المپیک داریم، شمشیربازی تنها رشته‌ای است که به صورت تیمی به مسابقات راه پیدا کرده است و جای بسکتبال و والیبال را پر کرده است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: یک فرصت طلایی در پیش است که کسب مدال کنیم. نمی‌خواهم بار روانی روی تیم ایجاد شود و ورزشکاران باید طبق داشته‌ها و نکات فنی و تمرکز لازم به مسابقات بروند و نتیجه هر چه که شد، آن را می‌پذیریم. کسب مدال به توسعه ورزش شمشیربازی در سراسر کشور کمک می‌کند.
هاشمی در پایان گفت: این توان در تک تک شما وجود دارد و امیدوارم با کمک همه دست‌اندرکاران، با روحیه مضاعف، شاهد اتفاقات مثبتی باشیم و تجارب به کمک شما بیاید. اعتبارات فدراسیون‌ها تقریبا 2.5 برابر شده اما من معتقدم بازهم کم است و بحث تهجیزات ورزشی هم جزو مسائلی است که در دستور کار قرار است و از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، قرار است این مشکل مورد حل و بررسی قرار بگیرد.
در ابتدای این بازدید، پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیربازی در خصوص شرایط شاگردان خود گفت: ورزشکاران شمشیربازی در یک ماراتون یک سال و نیمه، موفق شدند سهمیه المپیک بگیرند. 8 کشور موفق به کسب سهمیه شدند و ایران یکی از این کشورها بوده است. تمرینات خوبی داشتیم و چند ماهی ورزشکاران بدون مربی بودند اما توانستیم سریع مدیریت کنیم.
سرمربی تیم ملی شمشیربازی با بیان اینکه کسب مدال برای این تیم دور از دسترس نیست، گفت: المپیک یک مدال به ما بدهکار است و ورزشکاران ما حق‌شان است که به این عنوان برسند. کسب مدال دور از دسترس نیست و امیدوارم بتوانیم مدال‌آوری کنیم. ورزشکاران شبانه‌روزی زحمت کشیدند تا به این مرحله برسند و امیدواریم با تمام توان حاضر شویم.
در ادامه علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: از وزیر ورزش و جوانان و معاون قهرمانی تشکر می‌کنم. در این مدت ما در حمایت کامل بودیم و ما به این مرحله رسیدیم که سهمیه بگیریم که امیدوارم بتوانیم در مسابقات مدال‌آوری نیز بکنیم.
همچنین علی پاک‌دامن ملی‌پوش شمشیربازی ایران خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: از حمایت شما ممنونم و ما همیشه از وزارت ورزش طلبکار بودیم اما این دوران، جزو بهترین دوران بوده است و ما الان طلبی نداریم. ما در دنیا تبدیل به یک برند شدیم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

نظر شما