شناسهٔ خبر: 67536772 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توصیه‌های پلیس به رانندگان در ایام محرم

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن توصیه به رانندگان در ایام محرم گفت: نقص در سیستم روشنایی، نمره منفی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن توصیه پلیس به رانندگان در ایام محرم ۱۴۰۳ ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: در این ایام عزاداران تا پاسی از شب بیرون هستند و بیشتر تردد مردم شب هنگام اتفاق می‌افتد.

وی افزود: رانندگان حتماً قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی کنند و از سالم بودن چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ شریفی گفت: چندین بار تاکید شده که اگر سامانه روشنایی خودرو خراب باشد جز نقص فنی محسوب شده و طبق جدول تخلفات حادثه ساز به راننده نمره منفی تعلق می‌گیرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: عابرین پیاده نیز به پاس و احترام این ایام پوشش تیره بر تن دارند و کمتر در معرض دید رانندگان قرار می‌گیرند که رانندگان باید به این موضوع توجه داشته و ترددهای عابرین پیاده را به دقت بررسی و رؤیت کنند تا از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: رانندگان گرامی بویژه در این ایام همکاری لازم را با پلیس راهور تهران بزرگ که جهت نظم دهی خودروها و مورب پارک کردن وسایل نقلیه در اطراف تکایا و حسینیه‌ها مستقر هستند داشته باشند.

سرهنگ شریفی گفت: رانندگی با سرعت مطمئنه نیز در این ایام بیشتر مورد تاکید پلیس است چرا که احترام به قانون و رعایت سرعت‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از حوادث و تصادفات را مخصوصاً در شب‌ها بگیرد.

وی ادامه داد: رانندگان همچنین مراقب تردد کودکان در اطراف هیئت‌ها و مساجد در این ایام باشند چرا که قد و قواره آنان از دیگران کوتاه‌تر است و کمتر در معرض دید شما هستند و بیشتر می‌بایست مراقب رفت و آمد و حضور آنان باشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما