شناسهٔ خبر: 67538859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای شب‌های محرم

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای شب‌های محرم تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در آستانه محرم تمهیدات ترافیکی این دهه را تشریح کرد.

بنابر گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شریفی روز شنبه در این خصوص گفت: در این ایام عزاداران تا پاسی از شب بیرون هستند وبیشتر تردد مردم شب هنگام اتفاق می افتد.

وی افزود: رانندگان حتما قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی و از سالم بودن چراغ ها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ شریفی گفت: چندین بار تاکید شده که اگر سامانه روشنایی خودرو خراب باشد جزو نقص فنی محسوب شده و طبق جدول تخلفات حادثه ساز به راننده نمره منفی تعلق می گیرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: عابرین پیاده نیز به پاس و احترام این ایام پوشش تیره بر تن دارند و کمتر در معرض دید رانندگان قرار می گیرند که رانندگان می بایست به این موضوع توجه داشته و تردد های عابرین پیاده را به دقت بررسی و رویت نمایند تا از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: رانندگان بویژه در این ایام همکاری لازم را با پلیس راهور تهران بزرگ که جهت نظم دهی خودروها و مروب پارک نمودن وسایل نقلیه در اطراف تکایا و حسینیه ها مستقر هستند داشته باشند.

به گفته سرهنگ شریفی، رانندگی با سرعت مطمئنه نیز در این ایام بیشتر مورد تاکید پلیس است چرا که احترام به قانون و رعایت سرعت ها می تواند جلوی بسیاری از حوادث و تصادفات را مخصوصا در شب ها بگیرد.

وی ادامه داد: رانندگان همچنین مراقب تردد کودکان در اطراف هیئت ها و مساجد در این ایام باشند چرا که قد و قواره آنان از دیگران کوتاه تر است و کمتر در معرض دید شما هستند و بیشتر می بایست مراقب رفت و آمد و حضور آنان باشید.

سرهنگ شریفی اظهار کرد: پای ثابت تردد در ایام محرم موتورسیکلت سواران هستند که بیشترین آمد و شدها را به تکایا و هیئات مذهبی دارند از این رو باید بیشتر از دیگر کاربران ترافیکی قوانین و مقررات را رعایت کرده و مراقب تردد عابرین پیاده باشند.

وی افزود: البته این ترددها در همه ایام توسط موتورسواران وجود دارد اما در شب های محرم به جهت اهمیت موضوع، موتورسواران بیشتر باید ترددهای خود را کنترل و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند.

سرهنگ شریفی گفت: چراغ های موتورسیکلت نیز همانند خودروها باید سالم باشد و هیچ فرقی بین آنها نیست چرا که می بایست موتورسوار دید بهتری به اطراف خود داشته باشد و همچنمین دیگران نیز بتوانند شما را بیشتر و بهتر ببینند.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این نیست که بگوییم اطراف تکایا و هیئات مذهبی نور کافی برای ترددها وجود دارد، بلکه حتما موتورسواران می بایست چراغ این وسیله نقلیه را روشن کنند تا بتوانند دید بهتری به محیط داشته و دیگران نیز بتوانند شما را از دور ببینند تا از تصادفات با این اقدام جلوگیری کنند.

۴۷۲۳۶

نظر شما