شناسهٔ خبر: 67536152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت ۵۲.۱۹ درصدی مردم مازندران در انتخابات ریاست‌جمهوری

ساری- ایرنا- رئیس‌ ستاد انتخابات مازندران گفت: میزان مشارکت مردم استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۵۲.۱۹ درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

قاسم عزیززاده گرجی روز شنبه در گفت و گو باخبرنگاران اظهار کرد: حماسه حضور آگاهانه و بهنگام مردم مازندران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صفحه دیگری از افتخارات نظام اسلامی را رقم زد.

وی درباره نتیجه دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان، تصریح کرد:از مجموع یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۶۳۴رای ماخوذه آقای مسعود پزشکیان ۶۶۷هزار و۳۲۴هزار رای یعنی ۵۱.۴۳ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران اضافه کرد: آقای سعید جلیلی ۶۰۱هزار و ۱۸۵هزار رای یعنی ۴۶.۳۳درصد آرا را به خود اختصاص دهند.

زیززاده گرجی بیان کرد: لازم می‌دانیم از نقش‌آفرینی مردم فهیم و بصیر مازندران به جهت خلق این حماسه و همه عزیزانی که با ابتکار و برنامه‌ریزی خود انگیزه و شور و شوق را در مردم زمینه‌سازی کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.

وی بیان کرد: از هیات نظارت استان و هیات‌های نظارت شهرستان‌ها، فرمانداران، بخشداران، هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها و عوامل اجرایی حاضر در شعب اخذ رأی و مسوولان ستاد انتخابات نامزدها و از نیروهای نظامی و انتظامی و سایر افراد که در این انتخابات فعالیت داشتند، تشکر کنیم.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز صبح در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و  ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ جمعیت واجد شرایط استان فرصت داشتند  تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

به گزارش ایرنا،  با پایان فرآیند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شامگاه جمعه و پس از شمارش و تجمیع کل آرا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد حاضر شد و گزارش پایانی از نتایج شمارش آرا را ارائه کرد.

بنابر این گزارش تعداد کل آرا ماخوذه شمارش و تجمیع شده از مجموعه ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزارو ۱۵۷ رأی آقای مسعود پزشکیان ۱۶میلیون و ۳۸۴ هزارو ۴۰۳ رأی  و آقای سعید جلیلی ۱۳میلیون و ۵۳۸هزارو ۱۷۹ رأی کسب کردند 

بر همین اساس، مسعود پزشکیان به عنوان منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، معرفی شد.

وزارت کشور درصد مشارکت مردم در دور دوم  چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را  ۴۹.۸ درصد اعلام کرد.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

نظر شما