شناسهٔ خبر: 67533792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکلات ناشی از کمبود انرژی در آذربایجان شرقی مشهود است

تبریز- ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ناشی از کمبود انرژی در آذربایجان شرقی و تبریز نسبت به سایر استان‌ها نمود بیشتری دارد زیرا بیشتر صنایع اصلی کشور از جمله صنعت مادر تراکتورسازی در تبریز متمرکز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز، رضا صدیقی روز شنبه در بازدید از این گروه صنعتی اظهار کرد: البته ناترازی و کمبود برق مشکل کشوری است اما قطعی های مکرر برق در تبریز موجب ایجاد مشکلات عدیده برای تراکتورسازی و سایر صنایع شده و صحبت از توسعه و افزایش تولید در صنایعی مثل تراکتورسازی تا زمانی که این مشکل را برطرف نکرده ایم بی معنی است.

وی پیشنهاد داد: دولت از تولیدکنندگان مانند تراکتورسازی برای راه اندازی نیروگاه و ایجاد زیرساخت های تولید برق با تمرکز در خود واحد و در نتیجه خودکفایی در تولید انرژی حمایت های لازم را انجام دهد با این روش می توان موانع حاصل از کمبود انرژی را با همکاری دولت و بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری لازم رفع کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس همچنین به موضوع پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی و مکانیزه کرده این حوزه اشاره کرد و گفت: عدم اعطای تسهیلات مکانیزاسیون از چند سال قبل، نارضایتی کشاورزان را به دنبال داشته زیرا کشاورزان توان و تمکن مالی لازم برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون از جمله تراکتور را ندارند.
صدیقی با تاکید بر وظیفه بانک کشاورزی در حمایت از کشاورز و کشاورزی، افزود: به‌عنوان نماینده مردم در مجلس این موضوع را تا حصول نتیجه و ارائه گزارش به کشاورزان پیگیری خواهم کرد.


وی گفت: به رغم وجود بسیاری از موانع، عدم حمایت و همراهی لازم با تراکتورسازی، این مجموعه همزمان با سال «جهش تولید با همکاری مردم» گام‌های اساسی در رشد، توسعه، پایداری و تنوع‌بخشی تولید و اشتغال برداشته به‌طوری که آمارهای خوبی در تولید، صادرات، ایجاد اشتغال برای جوانان، نیروهای متخصص و دانشگاهی از این مجموعه منتشر می‌شود که مایه غرور و افتخار است.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۲ نمایندگی در خارج از کشور فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

نظر شما