شناسهٔ خبر: 67544005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردبیل:

۱۸ شعبه قضایی در اردبیل راه‌اندازی شده است

اردبیل- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: ۱۸ شعبه قضایی برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده عصر شنبه در آستانه دهه امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ماورای سایر واجبات دینی است و بر اساس فرمایشات بزرگان دین امر به معروف و نهی از منکر به مثابه دریا در مقابل سایر اعمال است که از آن به عنوان قطره یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ما اگر نتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را به موقع، مناسب و بهنگام مورد متوجه قرار دهیم، قطعاً استعدادهای بالقوه مثبت به بالفعل تبدیل نمی‌شود و ضرورت دارد در یک نظارت همگانی به شکل فراگیر اصلاح امور جامعه را شاهد باشیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: به دور از سلیقه و زور و اجبار احیای امر به معروف و نهی از منکر با دلسوزی امکان‌پذیر است و قطعاً در این مسیر باید از روش‌ها و راهکارهای مختلف بهره گرفت.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده به نامگذاری دهه اول محرم به نام احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: کل فلسفه قیام امام حسین و نهضت سیدالشهدا احیای امر به معروف و نهی از منکر است تا در جامعه فضیلت‌ها رشد و کاستی‌ها از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در ۱۸ عرصه به صورت تخصصی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کردیم و سعی ما بر این است تا از ۳۰۰ گروه جهادی برای توانمندسازی در عرصه‌های مختلف و مطالبه‌گری بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده اضافه کرد: در حوزه امور حاکمیتی با زیر نظر قرار دادن فعالیت ادارات و نهادهای مختلف تلاش می‌کنیم تا منکرات را به حداقل رسانده و معروفات را ارتقا دهیم که نمونه آن کاهش نظام بروکراسی اداری و پاسخگویی صریح و سریع به مخاطبات است.

وی به فعالیت ۱۸ شعبه قضائی مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: ما در معرفی مدیران و کارکنان متخلف هیچ تعارفی با کسی نداریم و به هیچ وجه دنبال مچ‌گیری و کارهای حراستی نیستیم بلکه مدیر و کارمندی که در مسیر حل مشکلات مردم دقت نظر نداشته باشد قطعاً با تداوم نظارت‌های فراگیر به نهادهای بالاتر ارجاع داده می‌شود.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده به فعالیت گروه‌های مروج معروف در جامعه و فرهنگسازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این ارتباط برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدامات خوبی انجام شده و افرادی که هزینه تولد خود را به امور خیریه و آزادسازی زندانیان اختصاص می‌دهند با هماهنگی اکیپ‌های مروج معروف این روند اجرا می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: امیدواریم این حرکت مثبت که در استان اردبیل نیز آغاز شده در باب کاهش هزینه‌های عروسی و اختصاص آن به امور عام‌المنفعه نیز تبدیل شود تا شاهد ترویج این امر حسنه باشیم.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده تصریح کرد: ما از گروه‌های مختلف جامعه که در امر ترویج معروف و از بین بردن منکرات ورود عمومی و گسترده می‌کنند، استقبال کرده و امیدواریم شرایط بهتری را در گسترش فعالیت‌های مردمی شاهد باشیم.

وی به یکی از دغدغه‌های جدی در این حوزه در باب نادیده گرفتن موضوع آموزش و کار تخصصی در این بخش اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ نفر به همت معاونت علمی و آموزشی در یک سال اخیر در برنامه‌های آموزشی حاضر شده و ما به صورت تخصصی لحظه به لحظه فعالیت همکارانمان را در این ستاد رصد می‌کنیم تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل فعالیت معاونت فرهنگی در انجام عملیات‌های سایبری و معاونت عفاف و حجاب، زن و امور خانواده را یادآور شد و افزود: ما به هیچ وجه به برخورد سلیقه‌ای و سلبی معتقد نیستم بلکه بر این باوریم که در موضوع حجاب و عفاف باید به صورت عالمانه ورود پیدا کرده و به دور از نگاه جرم شرایطی را فراهم کنیم تا با کار فرهنگی و اعمال جریمه و سایر عوامل بازدارنده بتوان در این حوزه موفق عمل کرد.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نیز معتقدیم تهیه لباس شایسته و آبرومند یک زن مسلمان در همین شهر اردبیل بسیار کار سختی است در حالی که لباس‌های مختلفی با تنوع سلیقه‌ای وارد بازار شده که تعدادی از آنها به هیچ وجه قابلیت استفاده برای گروه‌های مختلف جامعه را ندارد.

وی به فعالیت ۱۸ شعبه قضائی و حمایت از عامران به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال جراحت وارده به سه نفر از عامران به معروف و نهی از منکر ما با پیگیری‌های قضائی مجوز جانبازی آنها را دریافت کردیم و به هیچ وجه حاضر به اعلام رضایت در برخوردهای فیزیکی نبودیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل ارائه گزارش‌های مستند به مسئولان استانی را با محوریت فعالیت‌های ستاد یادآور شد و اضافه کرد: دهه محرم با نامگذاری روزها، دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است و برنامه‌های مختلفی نیز در این دهه برگزار می‌شود.

نظر شما