شناسهٔ خبر: 67533398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس مجلس پاکستان به منتخب ملت ایران تبریک گفت

رئیس مجلس ملی پاکستان طی پیامی با تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزانانتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر، روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

طبق نتایج به‌دست آمده از این انتخابات مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند، اما به موجب اصل ۱۱۷ قانون اساسی و مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از آن‌ها نامزد‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را به‌دست بیاورند و به همین دلیل تکلیف رئیس جمهوری ایران جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در دور دوم انتخابات مشخص شد.

این دور از انتخابات در ۵۸۶۴۰ شعبه اخذ رای در داخل کشور و ۳۴۴ شعبه اخذ رای در خارج از کشور برگزار شد.

آمار نهایی آرای نامزد‌های ریاست جمهوری ۱۴۰۳

نامزد ریاست جمهوری تعداد آرا
مسعود پزشکیان ۱۶۳۸۴۴۰۳
سعید جلیلی ۱۳۵۳۸۱۷۹
تعداد آرای شمارش شده ۳۰۵۳۰۱۵۷
مشارکت ۴۹.۸

سردار ایاز صادق صبح امروز با صدور بیانیه‌ای پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

وی اظهار داشت که آقای پزشکیان یک شخصیت هوشمند، توانمند و سیاستمدار مردم دوست است که انتخاب وی بیانگر اعتماد قوی ملت ایران است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما