شناسهٔ خبر: 67533371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جنگ اوکراین محور رایزنی زلنسکی با رهبر جدید انگلیس

اکرم ترابی

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، ساعاتی پس از روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید انگلیس، در تماسی تلفنی از «کر استارمر» به خاطر تعهد لندن مبنی بر ادامه حمایت از کی‌یف قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، انگلیس از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ یکی از سرسخت‌ترین حامیان اوکراین بوده است. زلنسکی در شبکه‌ اجتماعی خود نوشت: «من از نخست‌وزیر کر استارمر به خاطر تأیید مجدد حمایت اصولی و تزلزل‌ناپذیر بریتانیا از اوکراین سپاسگزارم.»

رهبر اوکراین گفت پیروزی استارمر در انتخابات سراسری انگلیس روز پنج‌شنبه را تبریک گفته است، انتخاباتی که حزب کارگر استارمر با کسب یک پیروزی قاطع، به ۱۴ سال حکومت محافظه‌کاران پایان داد.

زلنسکی افزود: «ما مواضع خود را قبل از نشست سران ناتو در واشنگتن و سایر رویدادهای بین‌المللی هماهنگ کردیم و همچنین درباره راه‌های تقویت مشارکت خود بحث کردیم.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه گفت پیش‌بینی می‌کند این ائتلاف نظامی در نشست هفته آینده در پایتخت آمریکا با «بسته کمکی قابل توجهی برای اوکراین» موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از سوی دیگر نخست‌وزیر جدید انگلیس در گفت‌وگوی روز جمعه با زلنسکی، گفت لندن به حمایت از کی‌یف در جنگ علیه روسیه ادامه خواهد داد.

سخنگوی دفتر استارمر در بیانیه‌ای گفت: «نخست‌وزیر اولین روز ریاستش را با بیان اینکه برای او مهم است که تعهد تزلزل‌ناپذیر بریتانیا به اوکراین را تکرار کند، شروع کرد. او افزود که تغییر دولت در بریتانیا هیچ تفاوتی در حمایت بریتانیا از اوکراین نخواهد داشت و بریتانیا به حمایت دفاعی مورد نیاز اوکراین در مواجهه با تجاوز روسیه ادامه خواهد داد.»

زلنسکی همچنین  در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام نوشت، برای نخست‌وزیر جدید انگلیس در برآوردن انتظارات مردم کشورش آرزوی موفقیت کرده است. زلنسکی گفت مشتاقانه منتظر آغاز مقدمات توافق بلندمدت بین ۲ کشور است.

سخنگوی داونینگ استریت گفت استارمر و زلنسکی در مورد نشست ناتو و اجلاس جامعه سیاسی اروپا در اواخر ماه ژوئیه گفت‌وگو کردند. این سخنگو گفت، استارمر امیدوار است که به‌زودی با رهبر اوکراین دیدار کند.

انتهای پیام  

نظر شما