شناسهٔ خبر: 67995402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آمریکا نامزد اپوزیسیون را به عنوان پیروز انتخابات ونزوئلا به رسمیت شناخت

دولت آمریکا اعلام کرد که نامزد مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری به رسمیت می‌شناسد و موضع مقام‌های انتخاباتی مبنی بر پیروزی رئیس جمهوری کنونی را نمی‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، دولت آمریکا اعلام کرد که «ادموندو گونزالس» نامزد مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری به رسمیت می‌شناسد و موضع مقام‌های انتخاباتی مبنی بر پیروزی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری کنونی را نمی‌پذیرد. 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که در تاریخ ۲۸ جولای برگزار شد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شواهد فراوانی که وجود دارد، برای واشنگتن و مهم‌تر از همه برای مردم ونزوئلا محرز است که ادموندو گونزالس اکثریت آرا را در انتخابات یکشنبه گذشته کسب کرده است. 

وی افزود که بیانیه سریعی که توسط «شورای ملی انتخابات» ونزوئلا صادر شده و در آن نیکلاس مادورو پیروز انتخابات اعلام شد، «بدون هیچ مدرک تأیید‌کننده‌ای» صادر شده است.

موضع واشنگتن در حالی اتخاذ می‌شود که مقام‌های ونزوئلا اعلام کرده‌اند که مادورو در این انتخابات ۵۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما