شناسهٔ خبر: 67532335 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴| مرحله یک چهارم نهایی؛

حذف یاران رونالدو از گردونه رقابت‌ها

تیم فوتبال فرانسه موفق شد در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ پرتغال را با شکست روبه‌رو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم پرتغال و فرانسه شب گذشته به مصاف یکدیگر رفتند.

جدال این دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل و در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر سه به سود فرانسه به پایان رسید.

مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های پرتغال و فرانسه

ورزشگاه: ولکس پارک

داور: مایکل اولیور

اخطار: ژائو پالینیا (دقیقه ۷۹) پرتغال، ویلیام سالیبا (دقیقه ۸۴) فرانسه

اخراج: -

گل‌ها: -

شرح گل‌ها:

ترکیب اولیه تیم پرتغال:

دیگو کاستا، نونو مندز، روبن دیاز، پپه، ژوائو کانسلو، بورنو فرناندز، ژائو پالینیا، ویتینیا، رافائل لیائو، رونالدو، برناردو سیلوا

سرمربی: مارتینز

ترکیب اولیه تیم فرانسه:

مایکل مایگنان، ژول کنده، اوپامگائو، ویلیام سالیبا، تئو هرناندز، شوآمنی، انگولو کانته، کاماوینگا، آنتوان گریزمان، امباپه، کولو موآنی

سرمربی: دشان

شرح بازی:

این تقابل در شرایطی آغاز شد که هر دو تیم به عنوان مدعیان کسب عنوان قهرمانی پا به میدان گذاشتند، بنابراین انتظار می‌رفت یک تقابل مهیج و چشم‌نواز را از خود به نمایش بگذارند.

برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت این مسابقه از همان ابتدا کسل‌کننده و کم‌موقعیت دنبال شد.

البته با توجه به عملکرد پرتغال و فرانسه در مرحله گروهی و یک‌هشتم ارائه چنین فوتبالی دور از انتظار نبود چراکه هر دو تیم در بازی‌های گذشته خود نیز فوتبال دفاعی و کم‌موقعیت را از خود به نمایش گذاشته بودند.

در این بازی شاگردان مارتینز توپ و میدان را بیش از فرانسه در اختیار داشتند و در نیمه اول موفق به خلق چند موقعیت شدند، اما بی‌دقتی در ضربات نهایی موجب می‌شد هیچ‌کدام از توپ‌های پرتغال راه به چارچوب دروازه حریف نداشته باشد.

فرانسه نیز در نیمه اول سعی در استفاده از ضد حملات داشت و به همین دلیل موفق به خلق موقعیت‌های چندانی نشد هرچند بازیکنان این تیم نیز از فرصت‌های به وجود آمده استفاده نکردند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم شاهد وضعیت متفاوت‌تری نبودیم و هر دو تیم چرخش توپ در میانه میدان و استفاده از فضای پشت مدافعان حریف را در دستور کار خود قرار داده بودند که همین موارد موجب شد نیمه دوم نیز با تساوی بدون گل به پایان برسد تا تکلیف تیم پیروز این میدان پس از ۱۲۰ دقیقه مشخص شود.

در سی دقیقه وقت پایانی نیز هر دو تیم هرچه می‌زدند به در بسته می‌خوردند و هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدند، سعی در کنترل نتیجه تساوی داشتند تا کار را به ماراتن پنالتی‌ها بکشانند.

در نهایت نیز شاگردان دشان در ضیافت پنالتی‌ها موفق شدند با نتیجه پنج بر سه پرتغال را از پیش‌رو بردارند.

نظر شما