شناسهٔ خبر: 67532098 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

خزانه‌داری آمریکا قوانین کریپتو را برای جلوگیری از فرار مالیاتی نهایی می‌کند

ایتنا - این قانون آستانه 10000 دلاری را برای گزارش تراکنش‌های مربوط به استیبل‌کوین (که ارزهای رمزپایه‌ مبتنی بر پول‌های فیات مانند دلار آمریکا هستند) تعیین می‌کند.

صاحب‌خبر - با اینکه در آمریکا افرادی که ارزهای دیجیتال دارند و می‌فروشند همیشه مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد خود بوده‌اند، اما یک قانون جدید که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا نهایی شده است می‌تواند تضمینگر این باشد که آنها مبلغ مناسبی را برای فروش خود به عنوان مالیات پرداخت ‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این قانون جدید پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال مانند صرافی‌ها و پردازشگرهای پرداخت را ملزم می‌کند تا تراکنش‌های کاربران خود را به سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) گزارش دهند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، مقامات مسئول امیدوارند که این اقدام بتواند از فرار مالیاتی جلوگیری کند، زیرا IRS دقیقاً می‌داند که هر مالیات‌دهنده چقدر بدهی دارند.
 
در عین حال، این قانون کار افراد را برای اعلام درآمدشان بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا کارگزاران آنها اکنون باید فرم 1099 را به آنها ارائه دهند. IRS فرم پیش نویس DA-1099 (دارایی دیجیتالی حاصل از تراکنش کارگزار) را منتشر کرد که اختصاصاٌ برای ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در سال گذشته ساخته شده بود و نسخه نهایی آن را به زودی در دسترس قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که این قانون آستانه 10000 دلاری را برای گزارش تراکنش‌های مربوط به استیبل‌کوین (که ارزهای رمزپایه‌ مبتنی بر پول‌های فیات مانند دلار آمریکا هستند) تعیین می‌کند.
 

آویوا آرون-دین، دستیار موقت وزیر خزانه‌داری در امور خط‌مشی‌های مالیاتی، در بیانیه‌ای گفت: «سرمایه‌گذاران در دارایی‌های دیجیتال و IRS دسترسی بهتری به اسناد و مدارکی که برای ثبت و بررسی آسان اظهارنامه های مالیاتی نیاز دارند خواهند یافت. با اجرای الزامات گزارش‌دهی قانون، این مقررات نهایی به مالیات‌دهندگان کمک می‌کند تا مالیات خود را طبق قانون فعلی راحت‌تر بپردازند و در عین حال فرار مالیاتی سرمایه‌گذاران ثروتمند را کاهش دهند».
 
قانون جدید فقط برای پلتفرم‌هایی اعمال خواهد شد که دارایی‌های دیجیتال در اختیار دارند، مانند کوین‌بیس یا بایننس. این قانون صرافی‌های غیرمتمرکز را شامل نمی‌شود، و آنها باید از قانون جداگانه‌ای پیروی کنند که انتظار می‌رود اواخر امسال نهایی شود. کارگزاران باید انتشار گزارش درآمد حاصل از فروش دارایی‌های دیجیتال را در سال 2026 برای تمام تراکنش‌های انجام شده در سال 2025 آغاز کنند، به این معنی که معامله‌گران ارزهای دیجیتال هنوز برای سال 2024 مشمول این قانون نخواهند بود.

نظر شما