شناسهٔ خبر: 67530840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز شمارش آرا در شهرستانهای تهران

تهران - ایرنا - فرایند رای‌گیری در دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستانهای استان تهران همزمان با سراسر کشور در ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۵ تیرماه به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستانهای تهران ری اسلامشهر پردیس و شمیرانات ، دماوند فیروز کوه پاکدشت قرچک ورامین و پیشوا شهریار ملارد شهر قدس بهارستان رباط کریم که همزمان با سراسر کشور آغاز شد افزایش چشمگیری در تعداد رای دهندگان داشت .

بنا به گفت مسئولان برگزاری انتخابات ، اکنون درب شعب اخذ رای در همه شهرهای استان تهران بسته شده اما اگر رای دهنده‌ای بیرون شعب باشد باید این افراد به داخل شعبه هدایت و رای گیری تا آخرین نفر انجام شود.

امروز جمعه در ساعت ۸ صبح با دستور وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مرحله دوم در شهرستانهای تهران همزمان در سراسر آغاز شد.

در حالی ملت ایران در تهران و شهرستان‌ها از ساعات اولیه امروز در صفوف به هم فشرده برای انتخاب رئیس جمهور نهم پای صندوق های رای حضور یافتند که در ساعت منتهی به شب نرخ مشارکت مردم در انتخابات صعودی شد.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شهرستانتهای استان تهران رای خود را به صندوق رای انداختند.

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد جامع شهرستان قرچک رای خود را در صندوق انداخت و سپس با عزیمت به شهرستان های پیشوا و پاکدشت در جنوب شرق استان تهران با مردم دیدار و گفت وگو کرد.

آغاز شمارش آرا با پایان فرآیند رای گیری درشهرستانهای تهران/رای نامزدها در شهرقدس و قرچک

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای خود را در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری در مدرسه عاشورای شهر قدس به صندوق انداخت.

آغاز شمارش آرا با پایان فرآیند رای گیری درشهرستانهای تهران/رای نامزدها در شهرقدس و قرچک

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند .

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ضمن بیان توضیحاتی در مورد فرآیند انتخابات از افزایش مشارکت در دور دوم خبر داد و گفت: استقبال مردم عزیز نسبت به دور اول تا این ساعت افزایش داشته است، امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن اسلامی روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند اخذ رای به صورت روان در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور برگزار شد.

نظر شما