شناسهٔ خبر: 67530676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای‌گیری تا آخرین نفر حاضر در شعبه‌های اخذ رای ادامه دارد

ساری- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: مهلت قانونی اخذ رای ساعت ۲۴ به پایان رسید، اما بنا بر شیوه‌نامه برگزاری انتخابات رای‌گیری تا اخذ رای از آخرین نفر حاضر در شعبه‌های اخذ رای ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

قاسم عزیززاده گرجی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به پایان زمان رای‌گیری از ساعت ۲۴ پس از ورود همه افرادی که در نوبت رای دادن حضور داشتند به محوطه شعبه‌های اخذ رای، درهای شعب بسته شده است. اما فرآیند رای‌گیری کماکان در شعبی که رای‌دهندگان حضور دارند ادامه دارد.

وی افزود: طی ساعات پایانی رای‌گیری در شهرهای مختلف مازندران شاهد حضور تعداد زیادی از رای‌دهندگان بودیم که سبب شد صف‌های رای‌دهندگان در مقابل شعب تشکیل شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: در شعبه‌های روستایی که از ساعت ۲۱ به بعد مراجعه‌کننده‌ای نداشتند شمارش آرا از ساعت ۲۲ با حضور عوامل اجرایی و ناظران آغاز شد. اما در همه شعبه‌های شهری استان رای‌گیری تا ساعت 24 ادامه یافت و شمارش آرا در صورت پایان حضور رای‌دهندگان و اخذ رای از همه افراد حاضر در شعبه آغاز می‌شود. نتایج شمارش آرا نیز صرفا از طریق وزارت کشور و پس از تجمیع اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح روز جمعه -۱۵ تیر- در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای این مرحله از انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ اعلام شد که فرصت داشتند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

نظر شما