شناسهٔ خبر: 67530461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

کتابدار نوشهری حامی کسب‌وکارهای کوچک عنوان کرد؛

حمایت از تولیدکننده و فروش بازار، شوق و انگیزه کار را دوچندان خواهد کرد

سپیده بالی، کتابدار نوشهری حامی کسب‌وکار کوچک، ضمن اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کسب‌وکار بر مبنای فرهنگ بومی و نیاز جامعه، اذعان داشت: حمایت از تولیدکننده و فروش بازار، شوق و انگیزه کار را دوچندان خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، سپیده بالی‌کهنه‌سرا، که ۱۳ سال است در کتابخانه‌ی مشارکتی شهدای کهنه‌سرای شهرستان نوشهر فعالیّت می‌کند، گفت: کسب‌وکارهای کوچک در کتابخانه‌ی شهدای کهنه‌سرا از سال تأسیس کتابخانه با برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی شروع شد.

وی افزود: قبل از شروع دوره و کلاس، جلسات متعددی با اعضای شورا و دهیاری جهت بحث در زمینه‌ی حمایت مادی، فراهم‌سازی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تعامل با سازمان‌ها و ادارات مرتبط به همراه نظرسنجی از افراد، اعضای کتابخانه و اهالی روستاهای هم‌جوار برگزار شده بود.

بالی یادآور شد: خوشبختانه بر مبنای فرهنگ بومی و محلی و نیاز جامعه، این کلاس‌ها برگزار و خروجی آن ایجاد کسب‌وکار در منازل برای رشته‌های قالی‌بافی، خیاطی، چرم‌دوزی و هنر دستی مرتبط با نقاشی نظیر کار بر روی سفال و ویترای و غیره بود.

این کتابدار نوشهری تأکید کرد: چنانچه برگزاری جشنواره‌ها، منجر به حمایت از تولیدکننده، فروش در بازار کار، توسعه و رونق کسب‌وکار کوچک در کتابخانه شود، شوق و انگیزه، دوچندان خواهد شد. بنده به‌عنوان نماینده دیگر افراد، آموزش‌ها را به تولیدکنندگان انتقال داده و شاهد اثرگذاری آن در بحث افزایش مهارت بوده‌ام.

وی با اشاره به چالش‌ها و موانع موجود عنوان کرد: با توجّه به مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه و خانواده‌ها، عدم وجود حمایت در بحث فروش و توسعه بازار کار برای اعضای کتابخانه که کسب‌وکار کوچک در منازل دارند، تبدیل به مُعضل شده است؛ از این رو، فراهم‌آوردن بسترهای سخت‌افزاری، ایجاد محیطی مناسب‌تر و امکانات بیشتر در کتابخانه، تقویت حمایت‌های مالی برای اعضای کتابخانه، برگزاری دوره‌های بیشتر برای اهالی روستا و روستاهای هم‌جوار و ارسال منابع غنی و مرتبط با حرفه‌های مختلف کسب‌وکار، ضرورت دارد.

بالی ضمن تقدیر از کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در حمایت کسب‌وکارهای کوچک، خاطرنشان کرد: زمانی که کتابخانه روستای کهنه‌سرای نوشهر تأسیس شد، به صورت یک فضای کوچک در مسجد بود، اما با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فضای بزرگتری ایجاد شد، پس از آن، کتابخانه، شاهد استقبال از ایده‌های کتابداران، به‌کارگیری آن ایده‌ها به‌عنوان یک برنامه‌ی فرهنگی برای اعضای کتابخانه، برگزاری جشنواره‌های مختلف و در نهایت ایجاد انگیزه برای کتابدار بود.

حمایت از تولیدکننده و فروش بازار، شوق و انگیزه کار را دوچندان خواهد کرد

نظر شما