شناسهٔ خبر: 67951127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل انتقال خون استان:

میزان مشارکت جوانان در اهدای خون در خراسان شمالی افزایش یابد

اعظم قهرمانی

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت: میزان مشارکت جوانان و اهداکنندگان بار اولی خون، در اهدای خون باید افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

دکتر نوری در گفت و گو با ایسنا به مناسبت روز ملی اهدای خون، با اشاره به اینکه در موضوع اهدای خون، کیفی بخشی را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار کرد: از آنجایی که جامعه رو پیری می رود نیاز به مشارکت جوانان در اهدای خون بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: در این راستا برنامه ریزی‌هایی نیز انجام شده که یکی از آن‌ها اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی برای اهدای خون در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها است.

دکتر نوری ادامه داد: از سوی دیگر بر افزایش مشارکت بانوان برای اهدای خون نیز متمرکز شده ایم که با تلاش‌های انجام شده میزان مشارکت بانوان خراسان شمالی در اهدای خون طی امسال جایگاه نخست کشوری را کسب کرد.

به گفته وی، میزان مشارکت بانوان در اهدای خون در کشور ۴.۴ درصد و در این استان ۹ درصد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خراسان شمالی طی دو سال اخیر رشد ۵۵ درصد را در مراجعه برای اهدای خون داشته است، بیان کرد: هم اکنون پوشش بیمارستانی برای خون رسانی در این استان ۱۰۰ درصد است و هیچ گاه با مشکل مواجه نبوده‌ایم.

وی به شبکه ملی خون رسان نیز اشاره کرد و گفت: از طریق این شبکه میزان خون بیمارستانی هر استان در همان استان استفاده و مابقی آن به سایر استان‌های نیازمند توزیع می‌شود.

نوری با اشاره به اهدای خون در سه ماه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت ۹۱۳۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند و ۷۷۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند. ۷۲۴  نفر از اهداکنندگان زن و ۱۴۲۴ نفر نیز اهداکننده بار اولی بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سه ماه سال گذشته ۸۸۲۶ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند، گفت: ۷۴۱۸ نفر موفق به اهدای خون شدند. از میان اهداکنندگان در سه ماه نخست سال گذشته، ۵۸۱ نفر زن بودند.

وی تعداد اهداکنندگان بار اولی در سه ماه نخست پارسال را ۱۵۰۹ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما