شناسهٔ خبر: 67529622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت لحظه‌های ناب انتخاب با تلفن همراه در آذربایجان‌غربی؛ ما هم رای می‌دهیم

ارومیه- ایرنا- جوانان و مردم ارومیه و آذربایجان‌غربی امروز در دومین جمعه متوالی، همراه ملت ایران در صف های انتخاب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با شور و شوق در پای صندوق های رای حاضر شدند و بسیاری از آنان علاوه بر رای دادن، لحظات حضور خود را نیز با تلفن همراه ثبت کردند تا برای خود یادگاری باقی گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ارومیه موقع انتخابات اولین جایی که ذهن‌شان برای رای دادن درگیرش می‌شود؛ ساختمان شهرداری در میدان انقلاب (ایالت) است و از این رو برای تهیه گزارش بارها به این شعبه انتخاباتی رفتم تا شور و شوق جمعیت را برای رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ببینم.

کودک سه‌ساله‌ای که در بغل پدرش هاج و واج به مردم نگاه می‌کرد و دختری هشت ساله از مادرش در مورد این صف‌ها می‌پرسد، پسری حدود ۱۵ ساله هم همراه پدرش آمده بود تا این بار برای رای اول خود، شاید در پانزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نحوه رای ثبت کردن را یاد بگیرد.

مادری حدود ۸۰ ساله با همراهی دخترش در همین صف‌ها ایستاده بود و با دخترش صحبت می‌کرد، پسران جوانی که گویا رای اولی بودند هم به همراه اکیپ دوستانه‌شان در صف می‌گفتند و می‌خندیدند.

جلوه‌هایی زیبا از صف‌های انتخاباتی در ذهنم کاشته شد و خبرنگاران و رسانه‌های مختلف هم برای ثبت این لحظات میان جمعیت دیده می‌شوند و یکی با میکروفون رسانه خود با مردم صحبت می‌کند و دیگری با دوربین خود از حضور مردم تصویربرداری می‌کند.

از همه مهمتر روحیه خستگی ناپذیر کارکنان ستاد انتخاباتی هر شعبه بود که جهادگونه برای ثبت آرای یک ملت در حال چک کردن کارت‌های ملی مردم و صدور برگه آرا هستند.

یکی از رای دهندگان گوشی موبایل خود را از جیب در می‌آورد و از لحظه رای دادن خود سلفی می‌گیرد، آن یکی با دوربینش با دوستانش عکس دسته جمعی ‌می گیرد و صحنه امروز را از دست نمی‌دهد.

ثبت لحظه‌های ناب انتخاب با تلفن همراه در آذربایجان‌غربی؛ ما هم رای می‌دهیم

یکی از جوانان هم با گوشی موبایلش اینگونه صحبت می‌کند: «بیاین ایالت ما همه اینجاییم بیایین رای رو اینجا بندازین.»

اینها همه جلوه هایی از حضور پرشور مردم ارومیه هستند که شبیه آنها در همه جای ایران و آذربایجان غربی دیده می شود.

اما آنچه که شاید در این دوره از انتخابات، بیش از دوره های گذشته نمود دارد و جلوه کرده است، استفاده مردم و رای دهندگان از تلفن همراه برای ثبت این لحظات به یادماندنی به شمار می رود.

برخی از افراد مدام از لحظات حضور خود، انگشت زدن بر برگه تعرفه رای و رای دادن عکس می گیرند و آن را بلافاصله در شبکه های مجازی به اشتراک می گذارند.

برخی از دختران و پسران که دسته جمعی به همراه دوستان در شعبه ها حاضر شده اند، بعد از انداختن رای به همراه انگشت رنگی شده خود، عکس سلفی دسته جمعی می گیرند و آن را همگی با هم به اشتراک می گذارند تا حضور خود را فریاد بزنند.

بسیاری از پدر و مادرها هم که دست در دست فرزندان کودک و خردسال خود به پای صندوق آمده اند، برگه رای را به دست فرزند می دهند تا او همراه با عکس گرفتن پدر یا مادر، برگه را داخل صندوق بیندازد.

ثبت لحظه‌های ناب انتخاب با تلفن همراه در آذربایجان‌غربی؛ ما هم رای می‌دهیم

از چند ساعت قبل هم اگر شبکه های مجازی را بگردیم، می بینیم که بسیاری از مردم، لحظات حضور خود در پای صندوق های رای را در شبکه های مجازی به تصویر کشیده اند.

دیدن این عکس ها و استوری های پر از شور و شوق انتخاباتی که تعدادشان هم بسیار زیاد است، شاید چند ساعت زمان ببرد ولی در همه این زمان، لبخند شادی از شور و شعور هموطنان ایرانی و دوستان مجازی بر لب هایمان گل لبخند می کارد که این لبخند بسیار ارزشمند است.

این گونه همه دست به دست هم داده‌اند تا حماسه‌ای ملی در ۱۵ تیرماه بسازند حماسه‌ای که وزنه اصلی آن با مردم است و امروز نشان دادند که در برهه‌های حماسه ساز بیدار هستند.

خوش بحال این مردم، خوش بحال این رفاقت ها و خوش به حال ۱۵ تیرماه که شاهد یکرنگی این مردم در پای صندوق‌های رای است و این یعنی چهاردهمین آقای رییس جمهور ایران بار خیلی سنگین بر دوش دارد چراکه ملت ایران امروز نشان می‌دهند که با صندوق رای قهر نیستند و ابتدا به نظام جمهوری اسلامی و سپس به او رای می‌دهند بنابراین باید از اعماق وجود قدردان و مراقب این غرور ملی باشد.

حالا می‌دانم که مگر می‌شود بی‌تفاوت از کنار این شوق و شور صف‌های حماسه ساز به آرامی رد شد و این جوانان به همدیگر می‌گویند که من هم هستم و ما هم رای می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمعه هفته گذشته، هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار شد که با توجه به اینکه هیچ کدام از نامزدها به حد نصاب ۵۰ درصد به علاوه یک نرسیدند، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب اکثریت آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه در آذربایجان غربی برگزار شده و همچنان در بسیاری از شعبه ها، صف های طولانی برای حضور در انتخابات وجود دارد.

نظر شما