شناسهٔ خبر: 67528656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صف‌های طولانی در شعب خراسان جنوبی تشکیل شده است

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: مشاهدات میدانی حاکی از حضور پرشور مردم استان در دور دوم انتخابات است و شاهد صف‌های طولانی در خیلی از شعب شهری هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی شامگاه جمعه در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران افزود: شواهد و قراین در شعب اخذ رای استان نشان‌ از مشارکت پرشور مردم در این مرحله از انتخابات دارد و براساس شواهد میدانی حضور مردم در انتخابات پرشور است که با توجه به صف‌های طولانی، اخذ رای از ساعت ۱۸ با موافقت وزیر کشور دو بار تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

وی بیان کرد: مردم رای دهی را به ساعات پایانی موکول نکنند و تا فرصت باقی هست به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روند برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان گفت: تمامی صندوق‌های اخذ رای قبل از ساعت ۶ صبح امروز در شعبه‌ها مستقر شد و دستگاه‌های احراز هویت نیز تا ساعت ۷:۳۰ دقیقه روشن و راس ساعت هشت فرآیند اخذ رای در تمامی شعب اخذ رای آغاز شد.

وی افزود: طبق قانون اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری با شناسنامه یا کارت ملی انجام می‌شود اما اگر در شناسنامه کد ملی درج نیست حتما افراد کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

طالبی اظهار کرد: اگر فردی کد ملی به همراه نداشت نماینده فرماندار موظف به تماس با ثبت احوال برای دریافت کد ملی رای دهنده است و ادارات ثبت احوال تا پایان روند انتخابات فعال است.

وی گفت: افراد فاقد سواد یا دارای نقص عضو یک نفر همراه را برای نوشتن برگ رای به همراه داشته‌ باشند همچنین مردم تعرفه‌های اخذ رای را خوانا بنویسند و طبق قانون انتخابات کسی حق ندارند از تعرفه رای خود عکس بگیرد و منتشر کند که این کار خلاف قانون و جرم است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون گزارش مبنی بر تخلف مجریان و متصدیان انتخابات در استان نداشته‌ایم و متولیان وظایف خود را براسای قانون دنبال کرده‌اند.

وی گفت: از این پس هم مجریان انتخابات مُر قانون را اجرا کنند تا انتخابات سالم و باشکوه را داشته باشیم.

نظر شما