شناسهٔ خبر: 67527901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نخست وزیر جدید انگلیس: هدف من بازسازی کشور است / اعتماد رأی‌دهندگان تنها با عمل، قابل پاسخ است

«کایر استارمر» نخست وزیر جدید انگلیس بعد از پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی روز گذشته گفت: دولت جدید، دولتی بدون دکترین خواهد بود و سعی در بازسازی کشور خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

کایر استارمر نخست وزیر جدید انگلیس امروز (جمعه) در سخنانی متعهد شد که از اکثریت گسترده انتخاباتی خود برای بازسازی کشور استفاده کند و اظهار داشت: می‌خواهیم پس از سال‌ها آشوب و نزاع، وضعیت سیاسی کشور را سامان دهیم.

وی که در بیرون دفتر نخست وزیری انگلیس و مقابل خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ سخن می‌گفت، تاکید کرد: مردم انگلیس با پایان دادن به ۱۴ سال حکومت حزب محافظه‌کار، به اصلاحات رای دادند.

نخست وزیر جدید انگلیس تصریح کرد: هر گونه اصلاح و بهبود وضعیت کشور نیاز به زمان دارد و اعتماد رای‌دهندگان تنها با عمل، قابل پاسخ است. کشور ما نیاز به بازنشانی بزرگتر و کشف مجدد اینکه کجا هستیم، دارد. کشور ما نیاز به راه اندازی مجدد دارد و کار برای تغییر بلافاصله شروع خواهد شد.

استارمر به خبرنگاران گفت: «از هم اکنون دولتی وجود خواهد داشت که به دنبال منافع انگلیسی‌ها باشد. چه به حزب کارگر رای دادید یا نه، دولت جدید به شما خدمت خواهد کرد.»

وی گفت که درک می‌کند بسیاری از مردم انگلیس سال‌ها تحت حاکمیت حزب محافظه‌کار در هرج و مرج قرار داشتند و به همین خاطر از سیاست سرخورده شده اند.

استارمر که پنجاه‌وهشتمین نخست‌وزیر انگلیس خواهد بود، بلافاصله انتصاب وزیران را از پست‌های ارشد و کلیدی آغاز می‌کند.

حزب کاگر اکثریت گسترده‌ای را در انتخابات روز گذشته از ۶۵۰ کرسی پارلمان بدست آورد که این موضوع به استعفای ریشی سوناک نخست وزیر سابق منجر شد.

برچسب‌ها:

نظر شما