شناسهٔ خبر: 67526312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور پر شور مردم چهارمحال و بختیاری در میدان انتخابات

شهرکرد – ایرنا – فرایند رای‌گیری دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری روز جمعه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح آغاز شد و مردم در چهارمحال و بختیاری با حضور گسترده‌تر برای خلق حماسه‌ای به یاد ماندنی در میدان انتخابات حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری حضور در پای صندوق‌های رای را آزمونی مهم برای کشور و همچنین بیانگر آزادگی و نهادینه بودن اصل مهم مردم‌سالاری عنوان کردند.

همه ملت ایران پای انقلاب خود ایستاده‌اند

حاج یدالله یک سالمند جهاندیده در چهارمحال و بختیاری است که ۸۰ ساله سن دارد و در انتخابات مختلف حضور داشته است، می‌گوید: آمده‌ام بگویم که ملت ایران هیچ‌‎گاه از انقلاب خود دست نکشیده‌اند چرا که این انقلاب و نظام را به این راحتی به دست نیاورده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید است و امروز همه ملت ایران برای اقتدار و سربلندی مملکت خود در پای صندوق‌های رای حاضر شده و می‌شوند.

این پیرمرد ۸۰ ساله تاکید کرد: ملت ایران به عنوان ملتی حماسه‌ساز در دنیا معروف هستند و امروز نیز با حضور همگانی حماسه به یاد ماندنی دیگری خلق می‌کنیم.

با بی تفاوتی حق خود را پایمال نکنیم

بانوی اهل چهارمحال و بختیاری که با فرزند خردسال خود به محل اخذ رای آمده است، می‌گوید: آمده‌ام از حق خود برای تعیین سرنوشت کشورم استفاده کنم.

فاطمه افزود: رای هر ایرانی به عنوان یک حق قلمداد می‌شود و نباید با بی‌تفاوتی این حق را از خود سلب کنیم بلکه باید با عزمی راسخ برای آینده‌ای روشن و بهتری همه با هم در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

وی اظهار داشت: انتخابات مهمترین و بزرگترین جشن سیاسی ملت ایران به شمار می‌رود پس همه باید در این مناسبت مهم سیاسی حضور پرشوری داشته باشیم.

مسوولان قدر آرای مردم را بدانند

یک مادر بزرگ شهرکردی که فرزند او عصای دست‌اش است، گفت: هرچند به دلیل شرایط سخت جسمی حضور در پای صندوق رای برایم سخت بود اما آمده‌ام بگویم خون‌های زیادی به پای این انقلاب ریخته شده و همه ما در مقابل ایران اسلامی مسوول هستیم.

زهرا با تاکید بر اینکه ایران اسلامی متعلق به همه است، گفت: مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد و مسوولان باید قدر این حضور و آرای مردم را بدانند و به وظایف خود عمل کنند.

رفع مشکلات اقتصادی مهمترین مطالبه

یک بانوی جوان شهرکردی با بیان اینکه همه ملت ایران عضو یک خانواده هستند گفت: امروز تنگناهای اقتصادی، تورم، بیکاری از مهمترین مشکلات کشور است و همه ملت ایران به خصوص جوانان انتظار دارند رییس‌جمهور منتخب نسبت به برطرف کردن این مشکلات گامی مهم و اساسی بردارد.

وی خطاب به رییس‌جمهور منتخب افزود: ملت ایران به سرزمین خود علاقه‌مند و اعتقاد دارند پس اجازه ندهید انبوه مشکلات موجب دلسردی مردم از نظام جمهوری اسلامی شود.

این جوان شهرکردی ادامه داد: مردم امروز با حضور خود در پای صندوق‌های رای ثابت کردند که پشتیبان انقلاب و رهبر معظم انقلاب و معتقد به آرمان‌های امام راحل و شهدا هستند و از فردا این مسوولان هستند که باید با عملکرد مثبت خود پاسخ این حضور را بدهند.

جوانان ایرانی از انقلاب فاصله نگرفته‌اند

یکی دیگر از جوانان شهرکردی گفت: امروز دشمن از طریق شبکه‌های خود دلسردی جوانان ایرانی از انقلاب اسلامی را فریاد می‌زند اما امروز ما آمده‌ایم بگوییم نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به این نظام پایبند هستند.

متین اضافه کرد: حضور در عرصه انتخابات بیانگر تقویت حس استقلال و هویت سیاسی و درخشنده ترین نماد مردم سالاری دینی و سیاسی است.

حضور در پای صندوق‌های رای برای پاس‌داشت خون شهدا

یکی دیگر از شهروندان شهرکردی با اشاره به اهمیت رای دادن گفت: وقتی خون سربازی برای نوشتن یک اسم به روی یک کاغذ ریخته می‌شود نشان می‌دهد که این مشارکت سیاسی چقدر مهم است.

این بانوی اهل شهرکرد اضافه کرد: به همین دلیل امروز برای پاسداشت خون همه شهدا به خصوص شهید فرهاد جلیل پیران در پای صندوق حاضر شده‌ام.

وی اظهار داشت: افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رای با توجه به شرایط حساس کنونی، گامی مهم و موثر در تقویت ایران اسلامی و بهترین جلوه مردم‌سالاری دینی و ایران دوستی ملت است.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری ۱۵ تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۱۲ شهرستان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

نظر شما