شناسهٔ خبر: 68308584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داروهای گیاهی با نام ابن سینا در همدان تولید شد

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: داروهای گیاهی با نام ابن سینا در دانشکده دارو سازی و پارک علم و فناوری این استان تولید شد و هم اینک در مرحله تجاری سازی برند این دانشگاه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی مجذوبی روز پنجشنبه در ویژه برنامه همدان و روز پزشک، ابن سینا و همدان اظهار کرد: پس از گذشت چند ماه این محصولات و تولیدات با برند ابن سینا عرضه می شود و پس از تجاری سازی، همایش های ملی و بین المللی برگزار خواهد شد تا این محصولات را معرفی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: پزشکی علمی مبتنی بر شواهد است بنابراین داروها باید در کارآزمایی ها اثر خود را نشان دهد.

مجذوبی اضافه کرد: در این راستا سلامتکده و دپارتمان طب ایرانی ابن سینا در چهار راه خواجه رشید شهر همدان دایر و همچنین در کنار آن یک فضای آموزشی پیش بینی شد تا دانشجویان در این محل حاضر و آموزش های لازم را فرا گیرند.

فعالیت هزار و ۵۰۰ پزشک در استان همدان

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی همدان یکی از شریف ترین افراد در کشور هستند گفت: یک هزار و ۵۰۰ پزشک عمومی و متخصص در این استان در حال خدمت رسانی به مردم همدان و شهرها و استان های اطراف هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توجه به راه اندازی بخش های مختلف درمانی و ارائه تخصص های متخلف، از جمله قلب و عروق، سرطان و بهره برداری از بیمارستان کودکان اکباتان، شمار زیادی از مراجعان به مراکز درمانی این استان را افراد غیر بومی تشکیل می دهند.

وی یادآوری کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان دستاوردهای زیادی در حوزه آموزش، تحقیقات، درمان، فرهنگی و دانشجویی در سه سال گذشته داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با بهره برداری از طرح های حوزه بهداشت و درمان در هفته دولت شمار طرح های بهره برداری شده در سه سال گذشته به ۶۰ طرح به مساحت ۸۵ هزار متر مربع می رسد.

مجذوبی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه دانشجویی و فرهنگی پیشرفت های خوبی داشته که در این راستا ۲۰ درصد تخت های دانشجویی در دولت سیزدهم بهره برداری شد.

وی کسب رتبه اول رفاهی دانشجویی، افتتاح پارک و علم فناوری، افتتاح چهار پژوهشکده و پژوهشگاه، توسعه خدمات به بیمارستان سرطان با افتتاح بخش رادیوتراپی، توسعه خدمات در بخش توانبخشی و دندانپزشکی از دیگر اقدام های صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ پزشکی در محل بدیع الحکما دایر شده است گفت: یک سال و نیم جمع آوری اسناد و مدارک طول کشید با این حال از مردم درخواست می شود اشیا، مستندات و کتب خود را به این مرکز هدیه کنند.

روز پزشک همه‌ساله به بهانهٔ زادروز ابوعلی سینا در یک شهریور گرامی داشته می‌شود. زادروز ابوعلی سینا ملقب به شیخ‌الرئیس به پاس زحمات او در زمینهٔ پزشکی روز پزشک نامیده شده است.

نظر شما