شناسهٔ خبر: 67524638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی: حضور ۳۰ بازرس نامحسوس برای رصد عملکرد عوامل اجرایی

مریم سلطانی

رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: نکته ویژه در راستای صیانت از آرای مردمی، وجود ۳۰ بازرس نامحسوس است که وظیفه این نیروها رصد عملکرد نیروهای اجرایی است.

صاحب‌خبر -

محسن نجات امروز ۱۵ تیرماه در ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه تا این لحظه شاهد حضور فعالانه بازرسان در تمام نقاط استان هستیم، اظهار کرد: این روند الگوی ویژه ‌ای شده‌ است، زیرا علاوه بر ۴۷۰ بازرس اصلی، ۳۵ نفر از بازرسان ویژه را برای شهرستان‌ها و مشهد در نظر گرفته‌ایم و نکته ویژه‌ دیگر در راستای صیانت از آرای مردمی، وجود ۳۰ بازرس نامحسوس است که وظیفه این نیروها رصد عملکرد نیروهای اجرایی است. به صورت تقریبی عوامل اجرایی و دبیرخانه‌ای ۵۵۰ نفر در استان هستند.

وی افزود: از چندین روز قبل موارد مختلفی برای برگزاری یک انتخابات سالم در نظر گرفته شده‌ و رعایت اصل بی‌طرفی عوامل اجرایی، شاخص ارزیابی این افراد بوده است. رصد و پایش هرگونه سوء استفاده از امکانات دولتی را در چند روز گذشته داشته‌ایم. یکی دیگر از اقدامات ما، رفع شائبه جانبداری له یا علیه نامزدهای انتخاباتی بوده است. ممانعت از شایعه‌سازی و ایجاد ابهام نیز انجام شد و امروز مجددا این موارد بررسی شد شرایط تا به الآن آرام است.

رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: تا به الان بیش از ۱۰۰ تماس با سامانه ۱۱۱ داشته‌ایم، اما خوشبختانه تخلف قابل توجهی گزارش نشده‌ است. اگر فردی توانایی نوشتن رای خود را ندارد، حتما برای حضور در پای صندوق رای کسی همراه با خود ببرد، زیرا دخالت اعضای کادر اجرایی شعب در  این روند تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما