شناسهٔ خبر: 67522134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات استان:

مشارکت مردم قزوین در دور دوم انتخابات به 10 درصد رسید

دبیر ستاد انتخابات استان: دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: تاکنون براساس تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات، مشارکت مردم قزوین به حدود 10 درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حامد فتوحی با حضور در میز رسانه ستاد انتخابات استان قزوین گفت: اخذ رای در شعب صرفا با کارت ملی هوشمند یا شناسنامه امکانپذیر است و داشتن کارت ملی قدیمی قابل قبول نیست، افرادی هم که شناسنامه قدیمی دارند باید شماره ملی خود را هم به همراه داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: نمایندگان هر دو نامزد در اکثر شعب اخذ رای مستقر هستند و می‌توانند در تمام مراحل اخذ رای، شمارش و تجمیع آرا حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین امکان حضور نماینده نامزدها برای تجمیع آرا در شهرستان‌ها هم ممکن است.

این مسئول ادامه داد: مانند دور اول، تا کنون شاهد حضور پرشور هم استانی‌ها پای صندوق‌های رای را شاهد بودیم و امیدواریم این حضور منشا برکت باشد.

وی درباره گزارش‌های تخلف گفت: برخی گزارش‌ها را داشتیم که با فرمانداران و هیات بازرسی هماهنگ شده، در مواردی هم که نیاز به پیگیری قضایی باشد فرمانداران می‌توانند این موارد را ارجاع دهند.

فتوحی اظهار کرد: شعب سیار شرایط خاصی دارند و تمام نقاطی که باید حضور پیدا کنند از قبل احصاء و زمان حضور ثبت و اعلام شده است، اگر کار شعب سیار به پایان برسد و در نقاطی نیاز به حضور باشد با نظر فرماندار این اتفاق امکانپذیر است.

وی ادامه داد: برابر قانون، در انتخبات ریاست جمهوری اعلام آرا توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود و در استان‌ها قابل انجام نیست و ما بعد از آن گزارش را منتشر می‌کنیم؛ البته نامزدها می‌توانند نتیجه آراء به تفکیک شعب را درخواست کنند.

انتهای پیام/

نظر شما