شناسهٔ خبر: 67522069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان: دست اندرکاران انتخابات متعهد به رعایت اصل بی طرفی هستند

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: طبق تاکید رهبری فرزانه انقلاب رای مردم حق الناس است بنابراین صیانت از آرا و رعایت اصل بیطرفی کامل مورد تاکید و توجه دست اندرکاران و مجریان انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز جمعه در ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: بیانات و تاکیدات رهبری فرزانه انقلاب به ویژه درباره انتخابات وجه شرعی و قانونی دارد.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب مرجعیت دینی ملت ایران و عالی ترین مقام کشور هستند بنابراین همه باید متعهد و ملتزم به این اصل باشند.

استاندار همدان گفت: دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با برنامه هایی که مجموعه ستاد به انجام رساند با آمادگی لازم در حال اجرا است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: در سایه تعامل شاهد برگزاری انتخابات بدون مساله و مشکلی هستیم و برای برقراری امنیت در شورای تامین هم افزایی خوبی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار نفر مسئولیت نگهداری و تامین امنیت صندوق ها را بر عهده دارند که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر از نیروهای بسیج هستند.

استاندار همدان افزود: یک هزار و ۳۱۳ شعبه شامل ۶۱۵ شهری ۶۹۸ شعبه روستایی برای انتخابات ریاست جمهوری فعال هستند و بیش از ۲۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات سهیم هستند.

قاسمی فرزاد افزود: میزان مشارکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول بهتر بوده است و امیدواریم با این ضرب آهنگ پیش برود.

وی تاکید کرد: هر نامزد ریاست جمهوری که توسط مردم انتخاب شود رییس جمهور مردم است و همه مردم این سرزمین او را کمک می کنند هر چند او نیز در برابر مردم مسئول و پاسخگو خواهد بود.

مسئول کمیته بازرسی ستاد انتخابات ریاست جمهوری در همدان نیز گفت: لحظه به لحظه کوچکترین اتفاقات مرتبط با انتخابات رصد و گزارش می شود.

محمدرضا غلامی پاک افزود: تاکنون تخلف قابل ملاحظه و نیاز به پیگیری و تشکیل پرونده در استان همدان رخ نداده است.

به گزارش ایرنا، در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در همدان ۵۷۲ هزار و ۸۴۶ نفر پای صندوق های رای حضور یافتند که نشانگر مشارکت ۳۹ درصدی مردم این استان بود.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در همدان، سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رای بیشترین آرای مردم این استان را کسب کرد و آرای مسعود پزشکیان نیز در این استان ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رای بود.

براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه و با تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدید دارد.

نظر شما