شناسهٔ خبر: 67520134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارهمدان: شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای هستیم

همدان- ایرنا - استاندار همدان گفت: از آغازین دقایق شروع فرایند رای گیری شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق اخذ رأی هستیم که نشان از استقبال پر شور مردم همیشه در صحنه برای نقش آفرینی در سرنوشت خودشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد با حضور در شعبه ۶۲ اخذ رای در شهرک مدرس افزود: کسانی که هفته گذشته رأی دادند به تکالیف ملی، میهنی و مذهبی عمل کردند و امروز هم در این حماسه حضور می یابند.

وی اضافه کرد: چنانچه فرد یا افرادی هفته گذشته موفق به رأی دادن نشدند امروز این تکلیف ملی و اعتقادی بر عهده ما است تا با حضور در این حماسه و در سرنوشت خود سهیم شوند.

استاندار همدان گفت: خدا را شاکریم امروز یکبار دیگر این توفیق حاصل شد که رأی خود را به صندوق بیاندازیم.

قاسمی فرزاد ادامه داد: یک هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رأی در استان همدان فعال است که شامل ۹۷۲ شعبه شهری و ۳۴۱ روستایی می شود و در این شعب کار اخذ رأی از ساعت هشت صبح با دستور وزیر کشور آغاز شد.

وی گفت: در استان همدان آمادگی کامل برای طی فرآیند رأی گیری با همکاری شورای تامین ، نیروهای نظامی، امنیتی، سپاه و بسیج و دادگستری مهیا شده است.

استاندار همدان تاکید کرد: هر میزان مشارکت افزایش یابد و با رای بالا و پرقدرتی رئیس جمهوری آینده انتخاب شود مایه قوت و قدرت مردم و کشور و صلابت ایران در عرصه بین الملل می شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: حضور حداکثری ما را در پیشبرد اهداف داخلی و خارج از مرزها کمک می کند و ایران را موفق تر و در جایگاه بالاتر قرار می دهد.

رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همزمان با سراسر کشور در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای استان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،از تعداد شعبات اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز به طور سیار کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند. در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز ۱۵ تیرماه برعهده دارند.

یک میلیون و ۴۸۱ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دهی هستند.

حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در همدان ۵۷۲ هزار و ۸۴۶ نفر پای صندوق های رای حضور یافتند که نشانگر مشارکت ۳۹ درصدی مردم این استان بود.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در همدان، سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رای بیشترین آرای مردم این استان را کسب کرد و آرای مسعود پزشکیان نیز در این استان ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رای بود.

نظر شما