شناسهٔ خبر: 67520468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فهم سیاسی روستاییان در بزنگاه های انتخاب

خرم آباد - ایرنا -‌ روستاییان به عنوان نیمی از جمعیت کشور علاوه بر نقش مهم خود در تولید و اقتصاد، نشان داده اند که یکی از مهم ترین اقشار تاثیرگذار در بزنگاه های انتخاب و تعیین سرنوشت سیاسی کشور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات یکی از مهم ترین آزمون های سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است که در طول عمر بابرکت این انقلاب تاکنون از جذابیت ها و حساسیت های بسیار بالایی برای ملت برخوردار بوده است.

مردم ایران اسلامی در آوردگاه های انتخاب با حضور چشمگیر و پرشور خود نشان داده اند سرنوشت سیاسی کشور برایشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این میان انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تاثیر بر تمامی بخش ها و لایه های کشور از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سایر انتخابات ایران اسلامی برخوردار است.

روستاییان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و نقش مهمی که در تولید و اقتصاد دارند یکی از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند که در بزنگاه های انتخاباتی نشان داده اند که فهم و شعور بالای آنها در درک مسایل سیاسی منجر به رقم زدن نتایجی ارزشمند در تمامی ادوار انتخاباتی برای کشور شده است.

مردم روستا فارغ از جناح بندی های سیاسی، در انتخاب خود تنها اصلح بودن را مدنظر قرار می دهند و معتقدند کسی که روی کار می آید باید بتواند گره هی از مشکلاتشان بگشاید.

فهم سیاسی روستاییان در بزنگاه های انتخاب

دهیار یکی از روستاهای لرستان در این باره به ایرنا می گوید: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، روستاییان تولیدگرانی بودند که نقش مهمی در سرنوشت کشور نداشتند و حتی حکومت نیز به مشکلات این قشر چندان توجهی نمی کرد.

علی مدد سیفی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روستاها مرکز توجه جدی دولت ها قرار گرفتند و رفته رفته به نقش مهم این قشر توجه بیشتری شد.

دهیار روستای سیاهپوش سلسله ادامه داد: نیمی از جمعیت لرستان را روستاییان تشکیل می دهند به همین جهت در انتخابات ها نیز مورد توجه بیشتری قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: مردمان روستا انسان هایی زیرک اما کم توقع هستند که مهمترین خواسته هایشان از رییس جمهور منتخب توجه به عمران و آبادانی و اشتغال جوانانشان است و انتظار می رود این خواسته ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سیفی عنوان کرد: حس تکلیف بالای مردم روستایی باعث می شود همیشه در همان ساعات ابتدایی رای گیری با حضور چشمگیر خود در پای صندوق های رای تعلق خاطر خود را به این نظام و آینده سیاسی آن نشان دهند و اغلب در تمامی انتخابات ها به دلیل جمعیت بالای روستاییان و استقبالی که از حضور در پای صندوق های رای دارند باعث می شود تا رای روستاییان به نوعی فصل الخطاب و تعیین کننده باشد.

فهم سیاسی روستاییان در بزنگاه های انتخاب

یک بانوی روستایی نیز در این باره گفت: اکثر خانواده های روستایی به انتخابات ها اهمیت زیادی می دهند و کمتر خانواده ای در روستاها پیدا می شود که در این موضوع سیاسی حساس حس تکلیف نکند.

سمیه حق نظری افزود: جمعیت بالای روستاها در مقایسه با جمعیت شهری و تمایل بالایی که به حضور در پای صندوق های رای و تعیین سرنوشت سیاسی خود دارند باعث شده در تمامی ادوار انتخاباتی رای روستاییان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به حضور پرشور روستاییان در پای صندوق های رای گفت: انتظار می رود همانگونه که روستاییان پای کار این انقلاب هستند، رییس جمهور منتخب نیز به وعده ها و قول هایی که به روستاییان می دهند پایبند و به رفع مشکلات این قشر تولیدگر و کم توقع توجه ویژه داشته باشند.

این روستایی ساکن روستای مصدق آباد شهرستان سلسله افزود: اهالی روستا بطور معمول سعی می کنند با انتخابی آگاهانه و بهره مندی از مشاوره افراد آگاه در نخستین ساعات رای گیری به پای صندوق های رای بیایند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب و رای خود را به صندوق بیندازند.

یک مرد روستایی نیز که به همراه اعضای خانواده در پای صندوق اخذ رای روستای محل سکونت خود حاضر شده بود نیز به ایرنا گفت: روستاییان در تمامی ادوار انتخاباتی ثابت کرده اند که به آرمان های انقلاب و خون شهدا پایبند هستند و هرگز به آرمان های این انقلاب پشت نمی کنند.

عنایت اکبری افزود: امروز قهر با صندوق رای معنا ندارد و هرکسی که نسبت به آینده کشور و سرنوشت فرزندان خود احساس تکلیف می کند باید هم خود در پای صندوق رای حضور یابد و هم دیگران را تشویق به حضور نماید.

وی افزود: مردم روستا شایسته بهترین خدمات هستند و امیدواریم که رییس جمهور متتخب به مشکلات این قشر و جوانان روستایی توجه ویژه نمایند تا این قشر تلاشگر و سخت کوش و تولیدکننده همچنان بتوانند نقش مهم خود را در اقتصاد کشور ادامه دهند.

همانند مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مرحله دوم نیز یک هزار و ۶۳۸ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است و ۲۵ هزار نفر مسولیت انجام فرآیند رای گیری را بر عهده دارند.

نظر شما