شناسهٔ خبر: 67516164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون دادگستری استان کرمانشاه:

نظام جمهوری اسلامی اولین مدعی و مطالبه‌گر سلامت انتخابات است

دومین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور اعضای این ستاد در دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز _ پنجشنبه چهاردهم تیر _ با حضور اعضای این ستاد در دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به مصوبات ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اظهار کرد: سو استفاده از امکانات دولتی و نهادها موضوعی است که لازم است نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند که در صورت مشاهده سریعاً برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی ضمن تأکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو افزود: نظام جمهوری اسلامی اولین مدعی و مطالبه‌گر سلامت انتخابات است لذا با توجه به شور انتخاباتی مردم در روزهای اخیر و طرفداری از نامزد موردنظر خود، به این نکته باید توجه شود که دو قطبی سازی جامعه کار اشتباهی است و این موضوع نباید باعث ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم شود چرا که هردو نامزد نهایی مورد تأیید شورای نگهبان هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به وظیفه دستگاه قضائی در صیانت از سلامت و امنیت انتخابات و هشدار جدی به مسئولین استان ادامه داد: اگر مسئولانی که در بخش‌های مختلف دارای مسئولیت هستند از مقام و موقعیت خود در موضوع انتخابات سو استفاده کنند به آن‌ها تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورتی که رعایت نکنند بلافاصله پرونده قضائی تشکیل و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در پایان ضمن تذکر جدی به رؤسای ستاد نامزدها در خصوص برخی مسائل تأکید کرد: مسئولین ستادها توجه داشته باشند از پیش بینی و اعلام نتایج قبل از اعلام مراجع رسمی خودداری کنند و پس از اعلام نتایج در روز شنبه که در آستانه شروع ماه محرم هستیم ضمن حفظ احترام این ایام از ایجاد کارناوال‌های شادی و برگزاری جشن‌های خیابانی بپرهیزند.

در ادامه حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه نیز در سخنانی از تدابیر ویژه امنیتی قبل و بعد از اعلام نتایج انتخابات خبر داد و تأکید کرد: با هتاکان، هنجارشکنان و اخلالگران در امنیت روانی جامعه در هر سطحی قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش ایمنا، در پایان مصوباتی در خصوص برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو در استان کرمانشاه مطرح و به تصویب کلیه اعضا رسید.

لازم به ذکر است مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فردا جمعه ۱۵ تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما