شناسهٔ خبر: 67515463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ثبت بیش از ۲.۸ میلیون تردد بین استانی در محورهای کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طی خرداد سال جاری دو میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۲۲ تردد بین استانی در محورهای استان به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی راهداری، فرزاد حسنی اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌های مرکز مدیریت راه‌های استان، تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در خرداد ۱۴۰۳ به میزان دو میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۲۲ تردد بوده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته هفت درصد کاهش دارد.

وی افزود: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در خرداد سال جاری نسبت به خرداد ماه قبل چهار درصد کاهش و در مقایسه با ماه گذشته ۲۰ افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: بیشترین افزایش و کاهش محورها به ترتیب بیشترین تردد در محورهای دیواندره -بوکان با ۲۸ درصد و بیجار - زنجان با ۲۷ درصد افزایش و بیشترین کاهش تردد محورها در کامیاران - روانسر با ۳۱ درصد و کامیاران - کرمانشاه با ۲۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

حسنی اضافه کرد: با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های پلاک خوان منصوبه در محورهای مواصلاتی استان، می‌توان سهم تردد پلاک‌های هر استان در استان کردستان مشاهده کرد که در مجموع یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۷۶۳ پلاک در خرداد توسط سامانه‌ها رصد شده است.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از اطلاعات این سامانه می‌توان پراکنش خودروهای استان کردستان را در دیگر استان‌ها مشاهده کرد که بر اساس آن دو میلیون و ۸۴۸ هزار و ۹۵۴ تردد مربوط به خودروهای استان کردستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بیشترین تردد وسایل نقلیه در خارج از استان به واسطه همجواری و نزدیکی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه و تهران ثبت شده است.

نظر شما