شناسهٔ خبر: 67514665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه جامعه قرآنی فارس به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری

زهرا عسگری

در آستانه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جامعه قرآنی فارس بیانیه‌ای مبنی بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح صادر کرد.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَیٰ لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا ۚ وَمَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِکَ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ(نور/۵۵)

«عزیزان من، شما بدانید، برای اینکه ما جامعه‌ای به ‌وجود بیاوریم که از لحاظ مادی، علمی و صنعتی دچار عقب‌ماندگی نباشد، پیشرو باشد و روی زندگی دنیا اثرگذار باشد و در عین حال از لحاظ معنویت دچار آفت‌های معنوی (که امروز غرب دچار آن است) نباشد، قرآن کریم و عمل به آن لازم است» (مقام معظم رهبری، ۶/۱۰/۱۳۸۰).

بیش از ۴۰ روز از عروج ملکوتی شهدای پرواز اردیبهشت سپری گشت؛ شهید رییسی اولین رییس جمهوری بود که پرچم قرآن را در سازمان ملل برافراشت و هم او بود که عنایت ویژه‌ای نسبت به رونق و تقویت مؤسسات قرآنی داشت؛ طوبی لهم و حسن مآب. هم اینک ملت ایران در آستانه انتخابی دیگر قرار گرفته است.

از آنجا که هدف غایی تشکیل جمهوری اسلامی، برپایی تمدن اسلامی بر پایه معارف قرآن کریم است، ناگزیر حاکمان آن نیز بایستی شخصیتی مطابق با معارف گرانقدر و بی‌بدیل قرآن کریم داشته باشند تا بتوانند با اتخاذ رویکردهای قرآنی، امور کشور را راهبری و مدیریت کنند.

در این برهه حساس، آنچه که بیش از هر چیز اهمیت دارد، حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخاب رییس جمهور است. در این راستا جامعه قرآنی پیوسته نقش‌آفرین بوده و جایگاه مهمی در تبیین آموزه‌ها و ترویج فرهنگ قرآن کریم ایفا کرده است. لذا اساتید قرآنی فارس با تبعیت از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ضمن اهتمام جدی خود بر تبیین ویژگی‌های رییس جمهور اصلح، مردم عزیز و سرافراز استان پهناور و زرخیز فارس را به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو دعوت می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما