شناسهٔ خبر: 67513583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

منتظر پاسخ فرمانداری تهران درباره حضور منصوری در همایش دهیاران هستیم

19 دی آنلاین: معاون اجرایی و حقوقی دفتر انتخابات وزارت کشور به برخی شبهه ها درباره حضور رییس ستاد انتخاباتی جلیلی در همایش دهیاران، استفاده زاکانی از هلی کوپتر برای سفر تبلیغاتی و برگزاری همایش در مصلی تهران پاسخ داد.

صاحب‌خبر -
عباس کیایی نژاد معاون اجرایی و حقوقی دفتر انتخابات وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه انتخاباتی جلیلی در مصلای تهران با توجه به اینکه ماده ۶۸ تا ۸۸ قانون انتخابات می‌گوید میز خطابه ائمه جمعه برای استفاده از نامزدها ممنوع است، عنوان کرد: آن میز خطابه که در ماده ۶۸ قانون انتخابات آمده است مربوط به نماز جمعه و ائمه جمعه است. حالا لفظ میز خطابه به معنای خود محل مصلی نیست؛ بنابراین هدف این است که میز خطابه توسط ائمه جمعه محل تبلیغ قرار نگیرد.
وی تاکید کرد: لذا مصلاها مثل مساجد و باقی امکانات دولتی طبق دستور خود آقای وحیدی به استانداران، می‌تواند به صورت عادلانه در اختیار کاندیداها قرار بگیرد و این ایرادی ندارد درست مثل تالارها و سالن‌های همایش. اما لفظ آن برمی‌گردد به ائمه جمعه که از میز خطابه سوء‌استفاده نکنند.
کیایی درباره این‌که حضور اعضای ستاد جلیلی در مصلای تهران منع قانونی نداشته عنوان کرد: نه آنجا فقط یک مکان همایش یا سخنرانی است. موضوع خطابه برمی‌گردد به ائمه جمعه. قانون می‌گوید مناصب و مقامات دولتی نباید از جایگاه خودشان سوء‌استفاده کنند و اگر کارمند دولتی هستند خارج از ساعت اداری باشد در اصل مکان مهم نیست، اینکه میز خطابه ائمه جمعه نباشد در این ماده قانونی مهم است.
معاون اجرایی و حقوقی دفتر انتخابات وزارت کشور درباره شبهه پیش آمده در خصوص حضور رییس ستاد انتخاباتی جلیلی در همایش دهیاران گفت: در مورد این موضوع هم به فرمانداری تهران گفتیم که بررسی کنند چون گزارشی آمده بود که باید بررسی کنیم که موضوع شرکت در این همایش چه بوده و باید ببینیم چه جوابی از فرمانداری می‌دهند.
وی در پاسخ به این‌که آیا پیگیر کار صورت گرفته از سوی محسن منصوری هستید، گفت: بله. فرمانداری تهران باید بررسی کند و جواب بدهد ببینیم چه کاری انجام شده منتظریم تا جواب بیاید. چون داخل تهران هم انجام شده است.
معاون اجرایی و حقوقی دفتر انتخابات وزارت کشور درباره این‌که در روزهای گذشته آقای زاکانی، شهردار تهران با هلیکوپتر به همدان رفتند و تبلیغات انتخاباتی انجام دادند؛ این موضوع اشکال قانونی ندارد؟ هلیکوپتر را کدام نهاد در اختیارشان گذاشتند، اظهار داشت: باید ببینیم اگر استفاده از اموال دولتی باشد محل شبهه و اشکال است. اما اینکه کجا بوده و برای چه کسی بوده باید گزارش آن دربیاید.
در همین رابطه، معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات نیز گفت: باید مشخص شود آقای منصوری که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آقای جلیلی از معاونت اجرایی دولت مرخصی گرفته و الان سمتی در دولت ندارد به چه حقی به مراسم دهیاران رفته و در این مراسم سخنرانی کرده است، این مصداق بارز تخلف انتخاباتی است. محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حضور رییس ستاد انتخاباتی جلیلی در همایش دهیاران و شائبه ایجاد شده عنوان کرد: باید مشخص شود آقای منصوری که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آقای جلیلی از معاونت اجرایی دولت مرخصی گرفته و الان سمتی در دولت ندارد به چه حقی به مراسم دهیاران رفته و در این مراسم سخنرانی کرده است، این مصداق بارز تخلف انتخاباتی است.
وی افزود: روز گذشته هم دیدم که خبرگزاری دولت تیتر زده که معاونان رئیس جمهور از جلیلی حمایت کردند این مسئله هم اشکال دارد. دهیاری‌ها زیر نظر وزارت کشور و با منابع دولتی اداره می‌شوند باید دید سالن برج میلاد را برای چنین مراسمی چه کسی کرایه کرده است و چرا در این مراسم علیرغم صحبت‌های امروز وزیر کشور الفبای قانون انتخابات رعایت نشده است.
معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: اگر آقای منصوری به عنوان مقام دولتی در این مراسم حاضر شده پس استعفای او معنایی نداشته و اگر به عنوان مقام رسمی خود در این مراسم نبوده جایگاه او در جلسه دهیاران محل سوال است. باید از مسئولان پرسید که چرا رئیس ستاد انتخاباتی یک نامزد باید در این جلسه حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه این مسائل و برخی جانبداری‌ها از سوی برخی نهادهای دولتی باید توسط ستاد انتخاباتی گزارش شود، گفت: این در حالی است که در برخی از استان‌ها گرفتن سالن و برگزاری مراسم از سوی اعضای ستاد آقای پزشکیان با مشکل مواجه شد و در برخی موارد شورای تامین استان‌ها گفتند سالن عوض شود. متاسفانه در این موارد مانند چیزی که در صدا و سیما دیدیم رعیات اصل بی‌طرفی صورت نمی‌گیرد امیدواریم با آمدن آقای پزشکیان بیش از گذاشته شاهد انصاف و عدالت در این موارد باشیم.

نظر شما