شناسهٔ خبر: 67512743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد:

الحاق بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری استان خراسان جنوبی/ تخصیص ۷ هزار قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طی دو سال اخیر و در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت، بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شده و ۸۰۰ هکتار در دست پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) میرمحمد مودی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سه سال خدمت دولت سیزدهم با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در استان بیان کرد: تا کنون برای ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان زمین تامین و تخصیص یافته که در همه شهرهای استان به جزء  شهر بیرجند، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن بصورت ویلایی(یک طبقه حیاط دار) واگذار شده است.

وی افزود: فاز اول واحدهای بیرجند با مشارکت انبوه سازان به تعداد ۲۰۷۲ واحد به عنوان یکی از بهترین سایت‌های نهضت ملی در سطح کشور درحال اجراست.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۲۰ هزار متقاضی در استان ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند که برای همه واجدین شرایط زمین تامین گردیده و به تاکنون ۷۰۰۰ متقاضی تخصیص زمین انجام شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه واحدهای استان اکثراً بصورت ویلایی واگذار ودر حال ساخت می باشد،تا پایان سال بخش قابل توجهی به بهره برداری خواهد رسید وشاهد تحقق بخش مهمی از برنامه دولت محترم درخصوص تامین مسکن خانوارها خواهیم بود.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حوزه خدمت دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری گفت: در سطح استان ۹ شهر شامل بیرجند، قائن، بشرویه، فردوس، نهبندان، سرایان، خوسف، گزیک و قهستان دارای محدوده مصوب هدف بازآفرینی شهری است که با ۶۰ محله و مساحت کل بیش از ۱۰۷۳ هکتار با جمعیت حدود ۱۱۲ هزار نفر معادل ۳۴ درصد ساکنین شهری را شامل می‌شود.

مودی از آغاز اجرای عملیات ۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان در سطح شهرهای هدف استان خبرداد و تصریح کرد:۶۵ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان در طول دو سال خدمت دولت بهره‌برداری شده و به میزان ۱۸ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌های دارای محدوده و محلات هدف استان تحویل داده شده است.

نظر شما