شناسهٔ خبر: 67500921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد

الحاق بیش از ۵ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طی دو سال اخیر و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شده و ۸۰۰ هکتار نیز در دست پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، میر محمد مودی امروز -چهارشنبه سیزدهم تیر- با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال اخیر و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شده و ۸۰۰ هکتار در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط مسکن ملی در استان زمین تأمین و تخصیص داده شده است، افزود: فاز اول واحدهای بیرجند با مشارکت انبوه سازان به تعداد ۲۰۷۲ واحد به عنوان یکی از بهترین سایت‌های نهضت ملی در سطح کشور درحال اجرا است و در همه شهرهای استان به جز بیرجند، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی واگذار می‌شود.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون در قالب اجرای قانون جوانی جمعیت ۲۰ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند.

وی در خصوص عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی در سه سال خدمت دولت سیزدهم بیان کرد: باندهای دوم با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی و کریدورهای اصلی کشور، اتصال معبرهای مرزی استان به شبکه بزرگراهی کشور و اتصال تمامی مراکز شهرستان‌های استان به آن درحال اجرا است.

مودی با بیان اینکه از مجموع ۲۵۱۳ کیلومتر باند دوم مورد نیاز در استان، ۹۴۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ۴۸۶ کیلومتر با پیشرفت متوسط ۴۱ درصد در دست اجرا بوده که تکمیل آن نیازمند ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه ۸۴ کیلومتر باندهای دوم استان در دست مناقصه بوده و مطالعات ۳۸۲ کیلومتر انجام شده است، افزود: اجرای یک کیلومتر باند دوم حداقل ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد و احداث ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در محورهای استان از جمله برنامه‌های سال جاری است.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی، تصریح کرد: مطالعات و مناقصه زیرسازی تمامی قطعات ۱۳ گانه این پروژه در محدوده استان از نهبندان تا قائن به طول ۴۳۳ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ هزار میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن نیاز فوری و قطعی مردم و توسعه استان و محرک توسعه ملی در تجارت بین‌الملل است، افزود: در سفر دوم شهیدجمهور دولت سیزدهم در ۲۵ آذر ۱۴۰۱ با رفع موانع و کسب موافقت رهبری، تأمین مالی پروژه از محل تهاتر نفتی تصویب و ابلاغ شد.

مودی با اشاره به برنامه‌های مورد نظر برای نقاط هدف بازآفرینی شهری، بیان کرد: در سطح استان ۹ شهر شامل بیرجند، قائن، بشرویه، فردوس، نهبندان، سرایان، خوسف، گزیک و قهستان دارای محدوده مصوب هدف بازآفرینی شهری است.

وی با بیان اینکه این محدوده‌ها ۶۰ محله و با مساحت کل بیش از ۱۰۷۳ هکتار با جمعیت حدود ۱۱۲ هزار نفر معادل ۳۴ درصد ساکنین شهری را شامل می‌شود، افزود: شهرهای اسدیه، طبس مسینا و آیسک به مساحت ۱۲۱.۹ هکتار در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آغاز اجرای عملیات ۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان در سطح شهرهای هدف استان خبرداد و گفت: ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان در طول دو سال خدمت دولت بهره‌برداری شده و همچنین به میزان ۱۸ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌های دارای محدوده و محلات هدف استان تحویل داده شده است.

نظر شما