شناسهٔ خبر: 67511955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گیلان خبر داد

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال مطالبات چایکاران شمال کشور

استاندار گیلان گفت: هزار میلیارد ریال مطالبات چایکاران شمال کشور از قدرالسهم دولت امروز به حساب آنان واریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_پنجشنبه چهاردهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، چای‌کاران شمال کشور قدرالسهم دولت برای خرید برگ سبز چای تا بیستم اردیبهشت امسال را دریافت کردند و بقیه مطالبات نیز در هفته‌های آینده پرداخت خواهد شد.

وی افزود: امسال پنج هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد از مطالبات چای‌کاران پرداخت شد و با پیگیری‌های انجام شده و بر اساس اعلام سازمان چای کشور تاکنون، ۵۰ درصد سهم کارخانجات بابت خرید برگ سبز چای نیز پرداخت شد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: از آغاز برداشت برگ سبز چای، اردیبهشت تاکنون ۷۰ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران شمال کشور خریداری شده که ۴۴ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای درجه یک و بقیه درجه دو است.

عباسی با تاکید بر اینکه حمایت از برنجکاران تداوم دارد، تصریح کرد: این نوید را به شالی‌کاران سخت‌کوش که با رنج و سختی کشت و کار برنج را انجام می‌دهند، خواهم داد که بر اساس رویکرد دولت سیزدهم از آنان پشتیبانی کنیم.

وی گفت: برای تنظیم بازار شرایط خوبی فراهم شده و جلوی واردات گرفته شد، ضمن اینکه امسال نیز برنامه‌ها برای جبران سال گذشته ادامه پیدا می‌کند.

نظر شما