شناسهٔ خبر: 67511605 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اگر به رامسر سفر میکنید، این موارد را تجربه کنید

صاحب‌خبر -

اگر قصد سفر به عروس شهرهای شمال ایران را دارید، تفریحات متنوعی، از سواحل و دیدنی‌های طبیعی تا مراکز خرید و مجموعه‌های تفریحی، در انتظار شما است. جاهای دیدنی رامسر ظرفیت‌های گردشگری قابل‌توجهی دارند که گردشگران بسیاری را در طول سال به سوی این شهر می‌کشانند. با ما همراه شوید تا برخی از بهترین گزینه‌های تفریح و گشت‌وگذار در رامسر را به شما معرفی کنیم.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی از زیباترین عرصه‌های جنگلی شمال ایران در مازندران و جنوب شرقی رامسر است. برای بازدید از این جنگل بکر باید در مسیر جاده رامسر به تنکابن تا مسیر فرعی روستای جنت رودبار پیش بروید؛ سپس با ورود به این جاده فرعی به جنگل دالخانی برسید.

جنگل دالخانی دسترسی به بسیاری از روستاهای خوش آب و هوا، ییلاق‌ها و دشت‌های سرسبز در ارتفاعات مازندران را میسر می‌کند. در این جنگل جاذبه‌های طبیعی بکری نیز وجود دارد که با جنگل‌نوردی امکان بازدید از آن‌ها را خواهید داشت.

دریاچه سد میجران، آبشار سیاسرت، روستاهای گرسماسر و جنت رودبار و قلعه مارکوه، از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی جنگل دالخانی هستند. بازدید از این جنگل برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی و جنگل‌نوردی، بسیار لذت‌بخش است.

روستای جواهرده

جواهرده از زیباترین روستاهای مازندران در ارتفاعات مشرف بر رامسر است که طبیعتی زیبا و چشم‌نواز دارد. مسیر دسترسی به این روستا از رامسر، از جاده‌های کوهستانی پرپیچ‌ و خم با جاذبه‌های طبیعی بکر و چشم‌اندازهایی تماشایی می‌گذرد.

چشمه‌ها، آبشارها و رودخانه‌های طبیعی همراه با دیدنیهای تاریخی و پارک‌های جنگلی سرسبز، از بهترین جاهای دیدنی جواهرده هستند. اطراف این روستا بهترین مکان‌ها برای کمپ در طبیعت وجود دارند و علاقه‌مندان به کوهنوردی نیز می‌توانند در مسیر کوهستان‌های زیبای این منطقه به ماجراجویی بپردازند.

در طول سال گردشگران زیادی از روستای جواهرده بازدید می‌کنند و به همین جهت این روستا امکانات مناسبی دارد. در سفر به رامسر امکان اقامت در اقامتگا‌های بومگردی زیبا و خانه‌های روستایی جواهرده را خواهید داشت.

بازار سنتی رامسر

بازار سنتی رامسر مکانی مناسب برای معاشرت با مردم بومی رامسر است؛ با گشت‌وگذار در این بازار ضمن خرید بسیاری از مواد غذایی و سوغات شمال ایران، امکان آشنایی با فرهنگ بومی مردم این شهر را نیز خواهید داشت.

در بازار سنتی رامسر محصولات محلی مانند زیتون، چای دست‌چین، ماست و سبزی محلی به فروش می‌رسند. انواع ترشی‌های خانگی، محصولات چوبی و حصیری و لباس‌های محلی مازندران نیز از دیگر محصولات پرطرفدار این بازار در میان گردشگران هستند. برای گردش در بازار سنتی رامسر و خرید محصولات غذایی و سبزیجات تازه، نخستین ساعت‌های روز را انتخاب کنید.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر از بهترین مراکز تفریحی در این شهر است که در مجموعه‌ای با نام «مجتمع تفریحی شهر سبز رامسر» قرار دارد. این مجموعه تفریحی با امکانات متنوع گزینه‌ای مناسب برای استفاده از تفریحات مهیج در رامسر است.
https://file.tesmino.ir/images/2024/07/images_1719928482_668406a2914cf.jpg

از امکانات مجموعه تله کابین رامسر می‌توان به پیست کارتینگ، شهربازی، پیست موتور چهارچرخ، باشگاه تفریحات دریایی، زیپ لاین، پل معلق و پینت بال اشاره کرد. مسیر تله کابین رامسر با عبور از کنار دریای کاسپین تا ارتفاعات البرز، از زیباترین مسیرهای تله کابین در ایران است.

در مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر، فروشگاه‌های خرید نیز وجود دارند. همچنین کافه، رستوران‌های سنتی و بین‌المللی و فست فودهای متنوعی فعالیت می‌کنند که پس از لذت از تفریحات این مجموعه، فرصت اتراق و صرف غذا در آن‌ها را خواهید داشت.

مرکز خرید آرامش

مرکز خرید آرامش که با نام مرکز تجاری بین‌المللی آرامش نیز شناخته می‌شود، از بهترین مراکز خرید رامسر است که در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. این مرکز خرید امکانات کامل و مناسبی در اختیار گردشگران می‌گذارد تا آن‌ها در کنار خرید و گشت‌وگذار میان غرفه‌ها، فرصت استفاده از تفریحات مختلف و صرف غذا و نوشیدنی در کافه و رستوران‌های متنوع را نیز داشته باشند.

در مرکز خرید آرامش فروشگاه هایپر مارکت، پردیس سینمایی، فودکورت و شهربازی فعالیت می‌کنند. این مجموعه تجاری دارای پارکینگ اختصاصی است و در فاصله کوتاهی از بلوار معلم، هتل قدیم رامسر و کاخ مرمر رامسر قرار دارد. 

پارک جنگلی صفارود

پارک جنگلی صفارود از زیباترین پارک‌های جنگلی مازندران در نزدیکی رامسر و در مسیر دسترسی به روستای جواهرده است. این پارک جنگلی امکانات مناسبی برای کمپ در طبیعت دارد و گردشگران بسیاری در سفر به رامسر برای پیک‌نیک یک روزه در این پارک اتراق می‌کنند.

در پارک جنگلی صفارود چشمه‌ها و رودخانه‌های طبیعی جریان دارند و پوشش متنوعی از گیاهان و درختان هیرکانی شمال ایران دیده می‌شود. بازدید از این پارک جنگلی، به‌خصوص در فصل‌های بهار و پاییز، برای گردشگران بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر از دیدنیهای تاریخی رامسر در خیابان رجایی این شهر است. این کاخ از معروف‌ترین تفرجگاه‌های خاندان پهلوی بوده است که بین سال‌های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۶ و به دستور رضا شاه ساخته شد. استفاده از سنگ مرمر در نمای بیرونی بنای این کاخ، دلیل نام‌گذاری کاخ مرمر رامسر است.

محوطه سبز کاخ مرمر تماشایی است و ساختمان کاخ این مجموعه، چشم‌اندازی زیبا از دریای کاسپین و جنگل رامسر دارد. در حال حاضر موزه‌های متنوعی در ساختمان‌های این کاخ دایر هستند که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی خالی از لطف نیست.

موزه حمام قدیم یا موزه رضاشاه، موزه بین‌المللی عاج ایران و موزه مردم شناسی رامسر، موزه‌های مجموعه کاخ مرمر رامسر را تشکیل می‌دهند.

بلوار معلم رامسر

بلوار معلم از معروف‌ترین خیابان‌های رامسر در محدوده شرقی این شهر است که از بلوار رزاقی تا ساحل توسکا امتداد دارد. این بلوار طراحی بسیار زیبایی دارد و مانند پلی سرسبز، کوهستان را به دریا وصل می‌کند. مسیر پیاده‌روی بلوار معلم برای علاقه‌مندان به گشت‌وگذار در طبیعت بسیار جذاب خواهد بود.

هتل قدیم رامسر و باغ آن که به نام باغ ایرانی مشهور است، در طول بلوار معلم رامسر قرار دارند. سراسر این بلوار سنگ‌فرش است و در دو سوی آن درختان نخل و توسکا و شمشادهای بلند به چشم می‌خورد. این بلوار مقصد مناسبی برای شب‌گردی در رامسر یا پیاده‌روی صبح هنگام در نزدیکی ساحل است و در طول آن کافه و رستوران‌های متنوعی فعالیت می‌کنند.

نظر شما